Katarzis nélkül

futás, teljesítménytúra, és a kezdetekben görkorcsolya

Lábadozó futás

2009. október 25. 11:36 - regulat

Négy nap szenvedés után ma reggel végre neki indulhattam. Persze csak szép szolidan, elvégre… Ja, nincs elvégre, most nem a KFT korai slágereiről van szó.

kapteren.jpgTehát kényelmes tempóban nekiindultam. Annyira kényelmes volt a tempó, hogy az RDS éppen hogy hat kilométert jelzett ki óránként. Ez már nem is futás, csak séta. Igaz nem is akartam gyorsabbat. Így a maradék gyulladással bennem, még távolságot sem tűztem ki, csak egy olyan húsz percet akartam kocogni. Majd egy hét múlva visszatérek a tizennyolc perces három és fél kilométerhez.

Jut eszembe, tegnap belefutottam a spektrumon egy műsorban, ahol azt elemezgették, hogy mikor kell sportolni reggel, és mikor este. Volt szó a délben történő sportolásról is, de arra nem igazán figyeltem, mert munka mellett szerintem soha sem fogok délben nekiállni a sportolásnak, bár ha a péntek délutáni korcsolyázásokat nézem, az egy óra körüli indulás az majdnem dél.

Szóval azt bizonyították, hogy reggel akkor sportoljon az ember, ha fogyni akar, délután meg este, ha erősödni.

Hááát fogyni nem igazán akarok, viszont olyan jól indulnak a hétvégi reggelek azzal, hogy futni megyek. Ráadásul az időpontütközés miatt a futás kizárja a piacot, ami szintén nem hátrány. Nem mintha tömegiszonyom lenne, de a piacon található harcinyugdíjasok határozottan frusztrálnak.

Szóval kényelmes tempó az üres pályáig.

Mert a pálya már megint üres volt. Pedig kilenckor általában… Idáig jutottam el gondolatban, amikor rájöttem, hogy a karórámon látható időpont már nem aktuális. Már időszámításilag tél van, azaz a kilenc az nyolc. Nekem nyolc!

Körből is kb ennyit terveztem, nyolcat. Vagy kilencet.

Azután valahogy gyorsultak a körök és tíz lett belőle. Még ment volna, de inkább nem erőltettem. Viszont arra gondoltam, hogy merőben erősödési célból este is vissza kéne menni, még néhány kört futni…

Aztán majd meglátom.

Most mintha mozgáshiányom lenne…

Ha egy évvel ezelőtt valaki azt mondja, hogy három nap otthon ülés után baromira hiányozni fog a mozgás, hát kiröhögöm. De most komolyan, hát nincs annál jobb, mint otthon heverni?

Most, hogy lebetegedtem, jöttek a jó kis délutáni alvások. Attól gyógyul az ember gyereke. Ráadásul a hallójárat gyulladás csak a pépes kajákat szereti. Szóval aludtam, pihentem három napig, de most már unom.

Szóval a plusz egy futás mellett szólt a mozgáshiány.

No persze ellene is van érv. Az, hogy még nem gyógyultam meg teljesen. Azt mondta a doki, hogy gyulladással csak óvatosan futkározzak, mert árthat annyit, mint amennyit használhat.

Ezért volt a reggeli szolid kocogás.

De mégis csak kellett ez az esti is. Mondok magamnak, hogy nem kell túlzásba vinni. A reggeli tíz kőr, most is elég. Na jó, maximum teszek hozzá még kettőt, vagy hármat, csak hogy meglegyen a három kilométer.

Persze a pálya tök sötét már fél hatkor. Hja, téli időszámítás, óra átállítás… olyan sötét van, hogy Gyula bácsi sem lát a színház vakbalkonjáról.

Na most akkor egyedül futok? Hát nem valami pasi rakétákkal a lábában húz el mellettem az első kőr elején. Jesszasz, ez egy versenyló! A kör végén meg utolérem, mert sétál. Azután meg begyújtja a rakétáit…

A negyedik kör magasságában előtűnik a sötétből még egy futó. Ezek szerint már hárman vagyunk…

Körbe- körbe. Ha jól számolom, a tizediknél még jön valaki… Akkor még mondjuk három. Vagy négy?

Valahol menet közben elbambulhattam.

Azt hiszem négy. Közben a rakétalábú távozott. Szóval még kettő… vagy három. Három.

Ha négy környit bírok még…, akkor talán megvan a három és fél. Az még két kőr.

Már csak másfél.

Már csak egy. Vagy inkább egy sem. Ennyi elég.

Azt hiszem tényleg elszámoltam valamit.

2009. október 25. vasárnap este

táv: 3,8 km

idő: 00:23:59

átlagsebesség: 9,51 km/h

csúcssebesség:: 10,6 km/h

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://withoutacatharsis.blog.hu/api/trackback/id/tr155627893

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása