Katarzis nélkül

futás, teljesítménytúra, és a kezdetekben görkorcsolya

Edzés előtt...

2010. január 01. 09:27 - regulat

Mielőtt elindulnék futni, így január elsején csak annyit akarok mondani...

... hogy, Boldog 2010-et mindenkinek!

year-champagne-cups.jpgAz évet fogadalmakkal szokás kezdeni, de ilyet ne is várjon tőlem senki, mert nem szeretném a jövő évet azzal kezdeni, hogy mit nem teljesítettem 2010-ben. A Január elseje, ha visszatekint az ember gyereke az előző évre, nem szólhat kudarcélményről.

Igen, mint a bevezetőből sejthető egy kicsit szeretném összefoglalni az elmúlt esztendőt. …már az edzésnapló adatai alapján.

Röviden úgy szólhatna az összefoglalás, hogy 114 alkalom, 817,65 km, 61 óra. Mindez futva, úszva és görkorcsolyával.

Kár hogy ebben a formában nem igaz.

Az edzésnapló 2009-et három egyenlő részre osztotta. A választóvonal a negyedik és a nyolcadik hó.

Igen, áprilisban regisztráltam az edzésonline oldalán. Tettem ezt azért, mert fogalmam sem volt, hogy mennyit sportolok, és persze a kíváncsiság mellett a számok látványának dopping hatásában is bíztam. Ekkor még az edzésnapló adatai csak a görkorcsolyáról szóltak. Az év végéig bekerült 46 edzés, és több mint 600 kilométer köztük két versennyel. Bevallom az időeredményeket tekintve mind a kettőre büszke vagyok. A helyezés meg nem számít. [Lótúrót! Igenis számít a siófoki félmaratonon a második hely, csak megpróbálok szerénynek látszani. Sikertelenül.]

Nézem a 17. és a 41. hét között idők statisztikáját. Kezdetben az edzések átlagsebessége 14 km/h körül mozgott, a végére ezt 17 km/h fölé küzdöttem a tizenhárom kilométer körüli távon, városi körülmények között. A városi körülményeket azért hangsúlyozom, mert a két versenyt azért sikerült 20 km/h körüli sebességgel abszolválnom. Persze versenyen nem forgalomban megy az ember. Nincsenek jópofa autósok, és a piros lámpák, vagy az úttúrók sem jelentenek akadályt.

Mondhatni 2008-hoz képest annyi változott, hogy vettem egy RDS-II-est és írni kezdtem a teljesítményt. Mondhatni.

Az hogy írni kezdtem a teljesítményt, arra sarkall(t), hogy javítani kéne az állóképességem, különösen, ha az idei Tisza-tavi megmérettetésen indulni szeretnék, mert ugye az 55 kilométer, az azért mégis csak nem kevés. Az elhatározás Katalóniában született meg csak a tett nem követte azonnal. Kicsit irigyeltem a tengerparton futókat.

Tehát az áprilisi választóvonal mellé behúzhatom augusztust is. Elkezdtem valami futás szerűséget, amiből az év végéig 63 edzés, és bő 200 kilométer lett.

A húsz hét statisztikája tanulságosabb számomra a futás, mint a görkorcsolya esetében. Kezdetben 2,5 kilométeren 9,5 km/h átlagsebességgel próbáltam kiköpni a tüdőmet, és elkocsonyásítani az izmaimat, azaz 15 percet bírtam futni. Az év végére ez minden irányban javult kettő és felet.

Mostanság, már bő 5 kilométer után jön a nagyhalál, de ezt a bő [nem győzöm hangsúlyozni, mi?] öt kilométert mér 12 km/h körüli sebességgel futom. Na jó, az edzésidő nem nőtt a két és félszeresére, az csak olyan 27 perc körülire kúszott fel.

Az úszást ugyan regisztráltam, de az most mellékes, szauna előkészítő tevékenység…

Ha így visszaolvasom, van mire büszkének lennem. Szerintem.

Ráadásul a honi amatőr futóközösség bloggereinek egy részét sikerült - igaz csak virtuálisan - megismernem. És ez jó!

Végül, hogy legyen valami fogadkozás szerűség is – bár a bejegyzés elején ettől elzárkóztam – ha semmi nem jön közbe, akkor minimum ezt a tempót fogom tartani 2010-ben.

Minden olvasómnak kívánok boldog 2010-es évet! És ha tehetitek, mozogjatok eleget!

 

 

Mentem futni…

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://withoutacatharsis.blog.hu/api/trackback/id/tr655627931

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása