Katarzis nélkül

futás, teljesítménytúra, és a kezdetekben görkorcsolya

Kerékpárút

2013. május 17. 21:51 - regulat

Van ugye az a viccesnek mondható történet, amikor úgy két éve a Veres Péter út kerékpárútján rám szólt a rend éber őre, hogy gyorshajtok. Görkorcsolyával.?!

kerekparut.jpgElmormoltam egy halk felszólítást arra, hogy kivel is szórakozzék, közben persze mosolyogtam és ügyeltem arra, hogy lehetőleg ne hallja meg, mert mégiscsak ő a közeg. Mindennek az az oka, hogy a sebességemet az úgy száz méteren kb az én tempómban haladó rendőrautó kilométerórája alapján állapította meg. Mellesmeg olyan huszonöt-huszonnyolc km/h volt a sebességem.

Otthon aztán megolvastam a kreszt és azt tapasztaltam, hogy ugyan a görkorcsolyáról egy büdös szó sincs a jogszabályban, de a sebességről szóló 26.§ azt írja, hogy

(1) Az egyes járművekkel – ha e rendelet másképp nem rendelkezik – legfeljebb a következősebességgel szabad közlekedni:

...

d/2 a kerékpárúton közlekedő járművel 30 km/óra

d/3 gyalog- és kerékpárúton közlekedő járművel 20 km/óra

Mondanám, hogy rendben, de mi a bánatos lótüdő a görkorcsolya, mert, hogy nem jármű, még akkor sem, ha én speciel közlekedésre használom, azt fix. Mert ugye jármű:

közúti szállító- vagy vontató eszköz, ideértve az önjáró vagy vontatott munkagépet is. A mozgáskorlátozottak közlekedésére szolgáló, emberi erővel tolt vagy hajtott kerekes szék és a gépi meghajtású kerekes szék - ha sík úton önerejéből 10 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes, továbbá a gyermekkocsi és a talicska - azonban nem minősül járműnek. Az ilyen eszközökkel közlekedő személyek gyalogosoknak minősülnek.

Tehát a görkorcsolya, a gördeszka, a roller nem jármű. Akkor meg mi? Játékszer? Vagy sporteszköz? Akkor meg minek cseszegtetett a rend éber őre?

Mellesmeg így utólag azt gondolom, ha nem sacperkábé nézi a sebességem, még jogos is, hogy odafigyel. Azé fizetjük. Csak valahogy a jogszabályt kéne valahogy rendbe tenni, mert értem én, hogy csak kevés polgár közlekedik görkorcsolyával, de azért inkább előre kéne gondolkodni. Szerintem. Mert ugye már nem az a cipőre csatolható, kéttengelyes, narancssárga izé dívik, amivel anno az NDK ipara örvendeztette meg a gyerekeket…

Ezek a mai járógépek igen csak gyorsak tudnának lenni, ha az utak megfelelőek lennének. De nem azok. A Veres Péter úti kerékpárúton már hússzal sincs esélyem menni olyan állapotban van… De erre nem kéne bazírozni.

Jutott ez eszembe arról, hogy a mai, különben elég pocsék időben azt láttam, hogy nem csak én örvendeztetem meg a bringásokat a nyolckerekű közlekedési eszközzel, hanem jöttek még vagy öten… és ahogy a kerékpárosok elérték a kritikus tömeget a görkorival közlekedők is egyre többen vannak.

Jó lenne előre gondolkodni, mert a görkorcsolya, nem csak sporteszköz, meg játékszer, hanem közlekedési eszköz is.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://withoutacatharsis.blog.hu/api/trackback/id/tr785305397

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása