Katarzis nélkül

futás, teljesítménytúra, és a kezdetekben görkorcsolya

Remek éjszakai

2014. október 03. 07:00 - regulat

Kinek mi jut eszébe arról, hogy éjszakai zörejek? Szörnyek a szekrényből? Na, az nem. Nekem egy filmsorozat a kilencvenes évek elejéről… az Angyalbőrben. Ez azért több ponton is kapcsolható egy éjszakai túrához, ott is sokan viselnek mindenféle katonai holmit és a legutóbbi túra neve… szóval megint sötétben futottunk.

ÉZ.jpgSzeptember van. Lassan nincs sok különbség az esti és az éjszakai futkosás közt. Főleg nem a természet lágy ölén. A legutóbbi éjszakai futkosásra a Hűvösvölgyből indultunk neki. Az akkori kettős érzelmek, meg a beköszöntő ősz alapján bővel elégnek tűnt a legrövidebb táv az Éjszakai zörejek 10 túrán (MTSZ pont: 23, rendező: Molnár Zsolt és Köck Roland). Jegyezzük meg a nevüket. Érdemes. Ketten is dicsérjük a túrát.

Tehát, Hűvösvölgy, rajtolás…

Na, most az van, hogy ezt nem fejből kellene nyomni. Mert ok, hogy én otthon megnézem az útvonalat, memorizálom, meg ilyenek.. de úgy látszik, hogy sok minden van a fejemben…

Szóval, jegyezze meg mindenki, hogy nem arra indulunk, amerre gondoljuk, hanem amerre az itiner mondja… Mert a jobbra, meg a balra, az ellenkező irány, még akkor is ha a jelzés mind a két irányban sárga. Így viszont gazdagabbak lettünk egy cca ötszáz méternyi bemelegítéssel, meg ugye letudtam a szokásos, a sárga jelzésen számomra kötelezőnek mondható elvágódást. Egyúttal adtunk akkor előnyt a diákcsoportnak, hogy csak az első ellenőrző ponton érjük be őket, ami előzési szempontból nem egy utolsó dolog.

Szóval a fejlámpa fényében csillogó szalagozást követve e kis intermezzo után elindultunk a Kis-Hárs-hegy felé. Szeretem ezt a szakaszt. Pedig sárga… Napsütésben kellemes, éjjel meg látványos, már így a fényvisszaverős szalagokkal, meg a Disney hangulattal. Megvan az a jelenet, amikor a Hófehérkében a törpék battyognak melózni a lámpával… na ez jutott eszembe, és nem az, hogy az éjszakai zörejek borzolják az idegeket.

Mellesmeg baromi jó fej lehet a tanerő, aki éjszakai túrára cigöli a csemetéket. Kár, hogy csak kevés van az ilyenből… még akkor is, ha akkor és ott morgok minden hat főnél nagyobb csoport miatt, amikor meg akarom őket előzni. Máskülönben örülök nekik.

Szóval sárgán vissza, és különféle zöldeken irány az Árpád-kilátó… bár én valamiért a Normafához akartam menni… pedig az csak a 23 kilométeres távhoz tartozott. De az Árpád-kilátó előtt még Apáthy-szikla. Némi városi futás… aztán lépcsőzés, meg lépcsőzés… mondják, a kilátás megéri. Tulajdonképpen mindig ezt mondják, ha szívatós az út felfelé. Különben az éjszakai kilátás tényleg nem semmi. De inkább nem ültem ki nézelődni… nem sokkal később, az Árpád-kilátónál, nagyon sajnáltam, hogy csak telefonnal tudnék sötét foltot rögzíteni. Az nem adja vissza a látképet.

Hát akkor irány a kék, vissza Hűvösvölgybe…

A terv, az útra, így fejlámpa körben botladozós éjszakára 115 perc volt. Kényelmesen kocogva beértünk 103 perc alatt. Ez így pont elég is volt. Kezd hűlni az idő, de az ember hajlamos még alulöltözni, de ezen a távon még elvileg nem fázik meg. [Halkan jegyzem meg, hogy ez az este volt az, amelyik során, a nyár elején megbolygatott fogam úgy döntött, hogy megmutatja, hogy még gyulladásban van...]

Ez volt a második olyan éjszakai az idén, amire azt merem mondani, hogy ideális kedvcsináló kezdő túrázóknak is. Az Itiner nem beszél mellé, és a táblázatos rész alapján is remekül követhető. Köztes tájékozódási pontokkal résztávokkal, jelzés váltásokkal, szintemelkedéssel. Szóval 5 pont. Az útvonal (tudom a legrövidebb táv a legörömtelibb) fényvisszaverős szalagos rásegítés nélkül is jól követhető, de így meg még szép is. 5 pont. Frissítés: erre a távra én nem igénylem, de a célban az a szelet zsíros kenyér nagyon jól esett. Ez is 5 pont. Így lett ez összesen 15 pontos túra, amit jövőre is felírtam. Hátha…

Ja, és az Éjszakai zörejek Szomor Gyurival meg a Moho Sapiensszel, amit emlegettem:

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.