Kibeszélő poszt, csak mert el kell néha mondani. Ami elromolhat, az el is romlik. – mondotta volt Murphy, és tényleg. Persze erre van a garancia, meg a szerviz… Már, ha van. És mi van olyankor, ha nem is volt, már szerviz és erről az eladó és a gyártó kussolt ezerrel. És olyankor pláne mi van, ha az inkriminált terméket a gyártó tette tönkre.
Jó ez utóbbit nem úgy kell elképzelni, hogy jön a gyártótól egy szaki és rá ver a bontókalapáccsal…
A történet hőse egy óra. Pontosabban egy GPS-sel rendelkező futóóra. Típusára nézve a Geonaute OnMove CW 700-asa.
Igen, lehet mondani, hogy magára vessen, aki a Decathlonban vásárol műszaki cikket, de igazából a vásárláskor egyetlen egy dolog motivált, az árérték arány kiszámításánál, az üzemidő.
Mert, hogy ennek 16 óra folyamatos működést garantáltak.
Az pont a duplája, mint amit a hasonló tudású Polar és Garmin bírt. Az ára meg pont a fele.
És bíztam a chokito-effektben is, mert rondának, ronda. Nincs ormója…
Ez volt 2013 februárja. És tulajdonképpen, azon túl, hogy néha kicsit nehézkesen találja a jelet, nem igazán volt vele bajom. Mondanám, hogy megérte.
De jött a fejlődés.
A gyártó kijött a 710-es modellel és lecserélte a szoftvert, és rögtön felajánlotta, hogy egy frissítéssel rátölti a 700-as modellre. Merthogy ez volt a különbség a két modell között. a szoftver.
Bevallom, ha nem bagettről van szó, nekem bizony fenntartásaim vannak a franciákkal… Bagettet, azt tudnak sütni. A többin készségükön már lehet vitatkozni, illatszertől az autóig, beleértve a borokat és a sajtokat is. Csigában meg nem vagyok kompetens.
Szóval ódzkodtam a szoftvercserétől, de eljött az a pillanat, amikor nem lehetett tovább húzni, mert a win10 nem ismerte fel az órát.
Gondoltam megnézem mit ír a Geonaute honlapja… hát izé… ott kb egy évvel vannak lemaradva az információkkal.
Nagylevegő.
Frissítettem.
Látszólag semmi gond.
Azaz de…
Az óra üzemideje a névleges 16:00 óráról, ami a gyakorlatban azért cca14 óra volt, lecsökkent 6:45-re. Így.
Kissé zaklatott lettem, lett lévén az óra már nem garanciális, hát gondoltam elmegyek a nagy kék óriáshoz, mégis csak a Decathlon a márkakereskedő csak tudják, hogy mit lehet tenni. Mert ez azért nem sokban különbözik attól, hogy jön egy ember a cégtől és rábasz (sic!) a bontókalapáccsal az órára.
A Budaörsi Decathlon szervizében kedvesek voltak, megnyugtattak, hogy ismerik a problémát, megkeresték a gyártót… Mert ők ugye az óra házát sem tudják megbontani, nemhogy az akkumulátort kicserélni, meg ugye az is lehet, hogy a probléma szoftveres.
És azóta pont olyan lelkesen várják a gyártó válaszát, mint én…
Mondanám, hogy Geonaute cw700-as cw710-es órát inkább ne vegyen senki, mert a gyártó egy frissítéssel simán tönkrevágja, utána meg mehet a lecsóba.
De perpillanat ezek az órák hirtelen el is tűntek a kínálatból.
Én meg majd találhatom ki, hogy milyen órára van keretem…
ps. Nem, a polgári törvénykönyv 2013-as módosítása óta, ha lejárt a kétéves garancia, akkor nagyjából így jártál. Ezért nem is verem az asztalt.