Katarzis nélkül

futás, teljesítménytúra, és a kezdetekben görkorcsolya

Nesze neked rekreáció

2016. március 31. 06:45 - regulat

trailmód

Ez egy bort iszik, vizet prédikál poszt lett. Tisztában vagyok vele. De van az úgy, hogy elkap a gépszíj, és akkor oda a józan ész. A végeredmény: Rákoscsabán a célban elsötétült előttem a világ…

futapest82.jpgVannak versenyek, amikhez ragaszkodom, ilyen a Rákoscsabai terepfutás, ami már egy ideje a Futapest szervezésében kerül megrendezésre. Ez egy jó verseny. Arra meg különösképp, hogy az ember megtanulja tisztelni a dombokat. A félmaratoni távon, ezen a „sík vidéken” összejön (egyesek szerint 350, az én mérésem szerint) vagy 250 méternyi szintemelkedés… ami azért nem kevés.

Egy a biztos, ez nálam fix nagyszombati program.

Nem is méláznék tovább azon, hogy miért is jó ez a verseny, lényeg, hogy a Futapest erős senior 1-es mezőnyében mindössze azt a célt tűztem ki, hogy a tavalyi időnél egy(!) másodperccel jobb tempót fussak. Max huszonegy másodpercről beszélünk…  

Tehát a referencia érték, a 2015-ös verseny 5’04”-es tempója lett.

Azért nem a befutóidőt írom, mert talán még sohasem volt kétszer ugyanaz az útvonal. Évről-évre akadnak kisebb változások a körben, amik persze az élményt nem befolyásolják, de okozhatnak némi meglepetést.

A rajtnál kivételesen előre álltam, mert itt a második kilométeren nagyon fel szokott torlódni a mezőny, és szerettem volna a saját kényelmes tempómban futni. Ennek a taktikának van előnye és hátránya egyaránt. Az előnye, hogy tényleg van hely saját tempóban futni. A hátránya, hogy az élmezőny miatt könnyen elfutja magát az ember… A két és fél kilométeres emelkedő végre lejtőre fordultunk, amikor ránéztem az órámra. A tempó túl gyors… de a pulzussal nincs gond állapítottam meg és igyekeztem visszafogni magam, de vitt a lendület.

rakoscsaba_rajt.jpgA péceli oldalon újonnan beiktatott flikk-flakk nem ízlett annyira, de nem is okozott különösebb gondot.  Kb itt értem el az üzemi hőmérsékletet, azaz itt már tartósan 160 felett volt a pulzusom.

Általában az úgynevezett kiserdős rész az, ami a legjobban meg szokott fogni. Most is így volt. De lényegében boldogan rohantam, mert éreztem magamban az erőt. Körülbelül ugyanazokkal előzgettük egymást. Nagyjából itt húzott el mellettem a női győztes, meg még vagy ketten.

 Ki a szántóra ismét. Itt megint csak változott kicsit az útvonal, de 2013-ban már futottunk erre, majd vissza a nullás alatt, és jöhet a második kör.

Itt előztem még előztem is… meg halottam egy lehetetlen számot, hogy kb a tizennegyedik helyen futok. Gyorsan meggyőztem magam, hogy elszámolta.

Futottam. Az erdős részt elsőre is nehéznek éreztem, most megfordult a felemben, hogy bele kéne sétálni. Már csak hat! - mondogattam magamnak. Közben beborult, a szél is feltámadt… kezdtem magam nem jól érezni a bőrömben. Amikor két kilométerrel arrébb,  a nullás alatt hárman is könnyed futással előztek meg, akkor a „már csak négy” sem nyújtott igazán vigaszt, meg az sem hogy éppen lekőröztem néhány futót.

Csak az bírt futásra, hogy az utolsó kettő és fél kilométer, az lejtő… és a lejtőn már-már szánalmas volt, hogy nem tudtam gyorsítani, nem tudtam kihasználni, viszont elkezdett görcsölni a gyomrom… igaz csak kicsit.

Nincs mese, elfogytam.

Húszas tábla, kanyar… mondhatni célegyenes. …és dobogást hallok. Hátra nézek és Zsolti, aki csapattárs a Pénzügyőrben száguld el mellettem. Annyi erőm azért még van, hogy hajrázzak neki.  De, hogy hogy került mögém, azt képtelen voltam felfogni.

Mindegy is, a lényeg, hogy ezzel, hogy megelőzött, Zsoltban a megmentőt tisztelhetem, mert a tizenhetedik kilométerig a korosztályos harmadik helyen álltam, és ha nem előz meg, szégyenszemre a fóbiásan utált negyedik helyen kötök ki. De így ötödik lettem, ami sokkal jobban hangzik.

A célban, amikor megálltam, forogni kezdett a világ és elsötétült körülöttem minden. Keresnem kellett egy helyet, ahonnan nem esem le.

1:40:55

Ez bizony sokkal jobb, mint amit terveztem, de nem ilyen áron akartam jobb időt futni.

A szédülés elmúltával, markáns gyomorfájás jött. Olyan, amilyenben az utóbbi két évben nem nagyon volt részem, mert nem hajtottam ki ennyire magam. Persze az is lehet, hogy az előző napi mákosguba is közrejátszott… A franc se tudja. Szerencsére van ebben a rosszullétben akkora rutinom, hogy másnapra elmúlt.

Szóval papolhatok én a rekreációs futásról, ha egyszer elkap a gépszíj, akkor bizony nincs menekvés… kevés az önuralmam.

rakoscsabaut.jpg

cipő: Asics Gel Fuji-Trabuco 4 GTX

óra: Garmin FR 220

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://withoutacatharsis.blog.hu/api/trackback/id/tr118534118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.03.31. 10:14:43

Ö... izé... doki mikor látott utoljára?
Ha van vércukormérő a családban, javasolnám, hogy méregesd pár napig étkezés előtt és utána úgy másfél-két órával!

regulat · http://withoutacatharsis.blog.hu/ 2016.03.31. 10:20:23

@Hóhér az utolsó barátod: Köszi az aggódást, nincs semmi gond. Elfutottam magam... teljesítmény diagnosztikára kéne inkább mennem, mert a régi adatok alapján majd 45 percet töltöttem anaerob zónában, de valószínűleg, ha újraméretném, akkor kiderülne, kicsúsztam az oxigénhiányos zónába is.

Ez egyszerű túlterhelés volt.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.03.31. 10:35:28

@regulat: részemről csak tipp volt... az a szédüléssel egybekötött gyomorfájás akár a durván lezuhanó cukor miatt is lehet, amennyire tudom, viszont ilyennek egészséges emberben nem illik előfordulni.

regulat · http://withoutacatharsis.blog.hu/ 2016.03.31. 10:45:48

@Hóhér az utolsó barátod: Sajnos volt már régebben durvább is, amikor nem figyeltem oda a terhelésre, de az utóbbi két évben ritka volt az ilyen. Igaz, eddigre tanultam meg odafigyelni a test jelzéseire... de most elkapott a gépszíj.

A tervhez képest bő 10 másodperccel gyorsabb ezrek már sokat kivesznek.