Katarzis nélkül

futás, teljesítménytúra, és a kezdetekben görkorcsolya

Őszintén szólva

2009. augusztus 15. 08:41 - regulat

Legyünk őszinték egymáshoz. Illetve Te, aki olvasod biztos őszinte vagy magadhoz, én azért hajlamos vagyok megmagyarázni a dolgokat…

kapteren.jpgSzóval kitaláltam még májusban, hogy milyen vicces lenne, ha nem csak görkorcsolyával, hanem futva is indulnék a Duna-partin. Azután ennyiben maradtam magammal. Valahogy úgy gondoltam, hogy, ha simán görkorcsolyázok huszonkilométert is - de ugye a tizenhárom az általában hetente kétszer megvan -, akkor simán lefutok ötöt.

Van még egy évem, gondoltam biztos, ami ziher, kipróbálom. Azután ezt a kipróbálást húztam, halasztottam. Na ma eljött az igazság pillanata. Úgy bő húsz év kihagyás után, ma reggel elmentem futni.

Mit mondjak?

Tizenkét percnél kezdett fájni a combom, tizenötnél a tüdőm úgy döntött, hogy kint több oxigénhez jut, mint bent. Jah kérem, a dohányzás káros a futásra…

Mára ennyi volt.

Csak arra lennék kíváncsi, hogy mennyi idő alatt érem el azt a szintet, hogy a munka végeztével haza szaladjak?

Reménytelennek tűnik. De őszintén.

2009. augusztus 15. szombat

táv: 2,61 km

idő: 00:15:08

átlagsebesség: 10,45 km/h

csúcssebesség:: 19,0 km/h

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://withoutacatharsis.blog.hu/api/trackback/id/tr405627824

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bazsalikom 2009.08.15. 21:38:03

ReTRo, Szerintem húsz év kihagyás után kezdetnek ez nem rossz. A "megmagyarázáshoz" egy kis segítség: mivel korán reggel futottál, talán még nem voltak megfelelően bemelegedve az izmaid, bejáratva az izületeid. :-))

Nefelejcs 2009.08.16. 10:19:05

Szia, :)) Gondolom, elöl fáj a combemelő izmod... Igaz, nagyon fontos a bemelegítés. A korai óra nem rossz, bemelegítéssel. És az a fontos még, hogy kezdéskor nem szabad gyorsan futni. Ha öt km-t akarsz, akkor kezdetnek egy sietős nagy lépéses tempó a jó. Állítólag, a kezdő futók akkora megterhelést rónak magukra, ami nagyobb, mint az olimpikonoké. A 10 km per óta jó tempónak tűnik, de ha közben meg megdupláztad, akkor nem csoda, hogy nem kaptál levegőt. Most adtál egy lökést, hogy ne csak nézzem a korit - egy hete kivittem a teraszra, dugdosom bele a lábam, nézegetem . :) RÁszánom magam, csak félek elesni!! Nagyon büszke vagyok rád.

Nefelejcs 2009.08.16. 10:26:19

Elfelejtettem... mert rólad a kori ugrik be. A héten megkóstoltam a bicit - hasonlóképp jártam. Ha már több, mint egy éve futok, miért ne? Aztán 200 méter part után állnom kellett perckig, hogy levegőt kapjak, és hallgattam, ahogy a szívem ver... De esküszöm, megérte!

76458 2009.08.16. 11:17:49

Kösz a biztatást, ma megint próbálkoztam... Hát mint mondjak (majd délután leírom...) érdekes lesz holnap korizni. Asszem.