Katarzis nélkül

futás, teljesítménytúra, és a kezdetekben görkorcsolya

Tíz kilométer Zselic

2020. május 05. 04:56 - PSE hírek

Ha már virtuális futóversenyt tartott egyesületünk, a Pénzügyőr SE a hétvégén, akkor érdemes a különféle helyszínek közül tallózni, az ezzel kapcsolatos élményeket. Ez most nem arról szólt, hogy egyenlő pályák, egyenlő esélyek…

blog_1.jpg

István, például, kicsit nehezített terepet választott… viszont szépet. Tíz kilométer Zselic:

Hasonló izgatottsággal közeledtem az általam kiválasztott futópálya felé, mint egy hagyományos futóverseny esetén. Most azonban nem lelkes emberek vettek körül, hanem az erdő. A háttérzenét ezúttal a madarak szolgáltatták, a visszaszámlálás pedig némán történt. De ettől függetlenül az elérni kívánt cél ugyanúgy lebegett a szemem előtt, mint bármely versenyen. A cél pedig kézenfekvő módon az volt, hogy javítsak a legjobb időmön (45:04). Így már jó előre elterveztem, hogy legalább a kilométerenkénti 4:30-as tempót próbálom tartani. 

blog_2.jpgAmi a futópályát illeti, a Zselici Tájvédelmi Körzetre, azon belül egy magányos erdei útra esett a választásom. Az erdőben egyébként is gyakran szoktam futni, bár általában terepen. Ezúttal azonban részben murva, részben aszfalt volt a jellemző, viszonylag kevés szintkülönbséggel (75 m lett végül), ugyanis most a tempó volt a fő szempont.

Ahogy megérkeztem kisütött a nap is, ami még jobban meghozta a kedvemet a versenyhez.

Kiválasztottam a rajtzónát és elindultam az órám számlálójával együtt. A gyors kezdést illetően az első pár száz méterre szorítkoztam. Így is 4:02-es első kört sikerült hoznom. De ezután már a 4:30 volt a zsinórmérték, amit nagyjából végig sikerült is tartanom. Az utolsó kilométernél már láttam, hogy a javításhoz kell egy jó hajrá a végén, de sikerülhet. Ez a gondolat megadta a kellő adrenalint. Az óra megállításakor megkönnyebbültem, ugyanis sikerült 13 másodpercet javítanom az eddigi legjobb időmön, így 44:51-nél értem célba.

Sok szempontból rendhagyó volt ez a futóverseny, azonban egy dologban nem különbözött hagyományos társaitól. Ez pedig a motiváció, amit az ember egy versenyen érez, még akkor is ha a versenytársak akár több száz kilométerre vannak egymástól.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://withoutacatharsis.blog.hu/api/trackback/id/tr8415660774

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása