Katarzis nélkül

futás, teljesítménytúra, és a kezdetekben görkorcsolya

Szkander

2012. december 09. 22:14 - regulat

2012. negyvennyolcadik hete

Tulajdonképpen bő három hete szkanderozunk. Én és a takonykór. Amikor úgy tűnik, ő az erősebb akkor hajnali egy és három között ugató köhögésre ébredek, amikor én, akkor végigalszom ugyan az éjszakát, de reggel…

dunavarsany_2012.jpgSzóval kényszerpihenő van. Egy hete, illetve mégsem, de erről majd a következő bejegyzésben, mert még tartozom a november végével, meg azzal, hogy hogy megy az oximorun. Egyszóval? Szarul.

Bővebben? Nagyon nehéz… nek tűnik.

Szóval – mint azt az előző bejegyzésben említettem – hirtelen könnyű feladatnak látszott, a lassabban, alacsonyabb pulzussal futás, de mint tudjuk a látszat csal.

Aztán jött a kistarcsai verseny, ahol a kaptatóknak köszönhetően az átlagpulzusom 159 bpm körül ketyegett. A téli feladat decemberre, hogy a 145-150 közötti tartomány alsó határán fussak. Ebbe egy-egy magasabb pulzuson futott esemény belefér ugyan, de nem cél.

A terepfutás utáni első alkalomnál, valahogy arra számítottam, hogy még a 145 környékén sem leszek. Elég csak a verseny tempóját, azt az 5:19-et tartani. Órát nem néztem, de gondoltam, érzésre is simán meglesz. Mi lehet ebben a bonyolult? Talán a végén a kaptató, de különben az ég egyadta világon semmi. Sütött a nap, és élveztem a futást.

És valahol rohadt módon elfutottam magam, valahol meg nagy óvatosan elbambultam… ilyenkor sajnálom, hogy nem GPS-szel futok, mert marhára kíváncsi lettem volna, hogy mégis, hol meg mit? Így meg maradnak a megérzések…

Node, az lehet, hogy kétszer nem lehet ugyanabba a folyóba lépni, de a tervezett tempót ugyanúgy el lehet cseszni. Akár háromszor is, nemhogy kétszer!

Csütörtökön, megint elfutottam magam. Éppen hogy a tervezett tartományban tudtam maradni. Persze itt most lehetne az a kifogás, hogy a tél közeledtével egyre sűrűbben bandáznak a kóbor ebek, és egy ilyen csoportba sikerült váratlanul beleszaladnom. Kölcsönös ijedség után mondhatnám, hogy én voltam a gyorsabb, de inkább ők voltak lusták. Tudom, bennem van a hiba, de nem szeretem még a szóló kiszerelést sem, de a falkást kimondottan rühellem.

skander.jpgÉs kezdtem azt hinni, hogy lassan futni nem is lehet.

Szombaton...

...nos szombaton szartam a farmra. Amikor úgy éreztem, hogy kezdenek a pacik elszaladni a lábamban, olyankor az órára néztem. Majd megint megfeledkeztem magamról. Egyszer, kétszer, sokszor… De – mentségemre legyen mondva – az volt az érzésem, hogy ezzel űzöm ki a taknyot végképp magamból.

De csak felbőszítettem.

Estére nekem ugrott, de úgy isten igazából. És megmutatta, hogy mit tud.

Én meg csak kamillázok… hogy nézd már ez minnyá’ lenyom.

 

ps. A szkanderozásnak valahogy az albán verzióját jobban kedvelem. Ezért is  van a posztban a jó bég nevével márkajelzett üveg.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://withoutacatharsis.blog.hu/api/trackback/id/tr374956833

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása