Katarzis nélkül

futás, teljesítménytúra, és a kezdetekben görkorcsolya

A Meteor eleje

2015. szeptember 22. 07:00 - regulat

trailmód

Ha bárki azt kérdezné tőlem, hogy mit javasolok neki, mondjuk egy félmaratoni verseny előtti napra, akkor max öt kilométernyi átmozgatást mondanék. Ha bárki megkérdezi, hogy mit csináltam a Budapest félmaraton előtti napon, akkor megpróbálnám azzal elütni, hogy sétáltam egy kicsit az erdőben… Mert a kicsi az relatív, a séta meg… az is volt benne.

meteor21a.jpgTulajdonképpen az történt, hogy vannak olyan túrák, amikről szinte csak jót hallottam de valahogy olyan időpontban kerülnek megrendezésre, hogy hol egy futóversennyel ütköznek, hol valami mással, vagy csak a logisztikával akadnak gondjaim… Az egyik ilyen legenda a Meteor 50, amiből most először (tekintettel a másnapi félmaratonra) csak egy rövid távot vállaltam be. Nem mondom, van junior, meg szenior táv is, ha valaki valami könnyebbre vágyik, de én éreztem, hogy nekem a Meteor 21A (MTSZ: 45,5 pont; rendező: Meteor TTE, Vámos Péter, Rakk Gyula, Lugosi Zoltán) kell. Talán azért mert olyan rég jártam a Sorrentonál.

Hol is kezdjem. Talán egy kis kitérővel, arról, hogy az időjárásra, meg egyebekre tekintettel (említettem már a másnapi versenyt?), olyan három órás utat terveztem. Eltévedések nélkül. Aztán megláttam az itinert és tudtam, hogy meg lesz….

rakkitiner.jpgAzt hiszem Rakk Gyula fan lettem.

De most komolyan, az ő térképei, itinerei teljesen az én logikám szerint működnek, azaz nincs kérdés, nincs félreértés, maximum elbambulás a részemről. Komolyan, ezek azok az itinerek, amik (főleg, ha nem automaták az ellenőrző pontok, magabiztossá tesznek.

Mondjuk ezt így azért vicces leírni, mert egy ismerősöm, 14 kilométernyi pluszt rakott a túrába… és feladta. Saját bevallása szerint elbeszélgettek egy jobb kanyart és balra fordultak…. Szerintem ezt tőlem tanulták.

Szóval a Hűvösvölgyből kényelmesen indultam, mert nem akartam elhasználni az összes tartalékomat rögtön az elején. A nagy óvatosság eredménye, hogy az első öt kilométert ötven perc alatt tettem meg… Ez amúgy cca harmincöt perc szokott lenni.

meteor_erzsebet_kilato.jpg

Az út negyedén elment az idő harmada. Ez azért frusztrálja az embert.

Gondoltam itt csinálok egy látképet a városról... de semmit nem lehetett látni belőle. Így a további útra koncentráltam. Megpróbáltam sebességet váltani.

meteor_repulos_emlekmu.jpgErre azért a piros sáv a Virág-völgy felé pont alkalmas, és utána a sárga sem veszélyesen emelkedik a Csacsi-rét irányában, így a tizedik kilométerre a tervezett szintidőn belül voltam, de a Sorrenton innen… ráadásul egy ismeretlen átkötéssel a Repülős-emlékmű és a Sorrento között.

Oktalan aggódás volt.

Azt hiszem ott, az átkötőn lettem biztos benne, hogy tartani is fogom a tervezett időt bármennyire sáros lesz a sárga.

És aztán rákanyarodtunk a piros M jelzésre (nem ez nem a Mária-út M betűje, hanem a Meteoré), ami levezet a Meteor-szurdokba….

Ami itt jött, arra mondják, hogy flash, meg örömfutás, meg miegyéb…

Valami irgalmatlanul jó volt. Nem tudom, hogy milyen lehet, amikor tombol az aljnövényzet, vagy amikor szakad az eső, vagy amikor csúszik, mert jeges… biztos, hogy van olyan, hogy kihagyná az ember, de ez akkor és ott qrva (sic!) jó volt. Olyan löketet adott, amit még másnap az aszfaltkoptatás alatt is éreztem. Nem ragozom, mert úgy sem tudom szavakba önteni.

A völgy után az aszfalttaposás nem érdekelt. Kocogtam, mert jól esett, a Mammutfenyők felé. Tudtam, hogy három órán belül érek oda.

Ez már futás kategória.

mammutfenyok_1.jpg

Ugyan a végén némi félreértés miatt rossz oklevelet kaptam, de valószínűleg jó jelvényt. De ez sem érdekelt, ide még jövök… az ötvenesre. Bármennyire is utálom a Remetehegyi szakaszt.

Értékeljünk: Itiner: 5 pont, szerintem nem magyarázom. Útvonal: Hát izé… ezt sem magyaráznám, 5 pont. Frissítés: Pont jó, mondjuk én csak a végén frissítettem. Ez 5 pont. Az ottfelejtési faktor Ez az egy 3 pont, mert, ha jól emlékszem (ha nem szóljatok, javítom!) telefonszámot az elvesző indulók megkeresésére nem kértek, de az áthaladást írták.

metor21aterkep.jpg

Pontnyitás 7 km/h feletti sebességre… az plusz egy pont, és a trackre még egy. Összesen: 18+2 pont.

Jövőre ne hagyja ki, aki teheti.

 

 

 

cipő: Asics Gel Fuji-Trabucco G-TX (1400+ kilométerrel); túrabot: Quechua Arpenaz 200; zsák: Quechua Diosaz raid 10 (tartály nélkül)

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://withoutacatharsis.blog.hu/api/trackback/id/tr87804172

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2015.09.22. 07:53:17

Gratulálok, alapos átmozgatás! :)
Az itinreben szerintem még jobb lenne, ha a "jelzés a pontig" oszlop a pont neve előtt szerepelne. de jellemző az útvonalra, hogy az előző évi teljesítés után sehol sem kellett gondolkodni, minden egyértelmű volt már.

regulat · http://withoutacatharsis.blog.hu/ 2015.09.22. 08:58:06

@rrroka: Az oszlopok sorrendje, mindig a készítő logikáját tükrözi, eleinte ezen még agyaltam, de mára kb két perc kell, hogy a táblázatra hangoljak.
A legnehezebb akkor, amikor a sor nem a pontig vivő jelzést mutatja, hanem a ponttól indulót... de ez legyen a legnagyobb bajom egy itinerrel.
süti beállítások módosítása