Katarzis nélkül

futás, teljesítménytúra, és a kezdetekben görkorcsolya

Hó és nap

2017. december 07. 04:50 - regulat

trail-mód

December van. Nekem ilyenkor már jobban fekszenek a rövidebb túrák. Ezzel talán a kezdő, meg a… (Mondhatom azt, hogy középhaladó? Hülyeség, ugye?) kevésbé kezdő túrázók, terepfutók járnak jól, hiszen ilyenkor a blogra aránylag könnyen futhat félmaraton környéki túrabeszámolók kerülnek fel.

havazoo_panoramakor_blog.jpg

Persze decemberben az ember miről álmodozik, amikor elindul? Igen, két dologról. Hóról, és napsütésről. Mert amikor ez a kettő együtt van, akkor az a túra csak jó élmény lehet.

A múlt szombaton minden megvolt. Hó, napsütés. Úgyhogy a karácsonyi bevásárlók elől felmenekültem a budaiba. Nem mondom, hogy nem lett volna más dolgom, de ez kihagyhatatlannak tűnt, és kényelmesen belefért a napomba.

Ébredés után megcéloztam a Szépjuhásznét, pontosabban a HavaZOO TT farkasnak is nevezett 20 kilométeres távját (MTSZ: 49,1 pont; rendező: Sarokkő Egyesület).

Az mondjuk meglepett, hogy ezúttal nem a büfé melegedőjéből indult a túra, hanem az állmás épülete mögötti terecskén volt a rajt. Na ja, új üzemeltetője van a büfének… az új szelek kifújták onnan a túrarendezőket.

havazoo_rajt.jpg

Mondjuk ez a napos időben nem volt zavaró. Gyorsan letudtam a nevezést, és a már jól ismert útvonalon, a zöld körsétán elindultam a Hárs-hegyi körúton, majd a zöld kereszt levitt a Széher útig. Ott zöld sávon irány az Apáthy-szikla és utána az Árpád kilátó.

Mivel havas és jeges útra számítottam – ami nagyjából be is jött, bár inkább volt havas, mint jeges – kipróbáltam az új szerzeményt -, azaz kapásból felvettem a cipőmre a hóláncot*. Ezt nem is bántam meg a későbbiekben, de hozzá kell tennem, hogy a speedcross enélkül is remekül helyt állt volna. Szerintem.

Természetesen megcsináltam a kötelező fotót az Apáthyról…

havazoo_apathy.jpg

…majd az Árpád-kilátótól (első ellenőrzőpont) is…

havazoo_arpad.jpg

…hogy aztán a kék sáv jelzésre váltva, tovább menjek a Hármas-határ-hegyre a „szintútig”.

Ott, ahol a zöld kereszt becsatlakozik volt a második ellenőrzőpont, majd ezen tovább a táv nevét adó Farkas-torokhoz, ott a zöld sávra visszaváltva a Virágos-nyereghez (harmadik ellenőrzőpont).

Tényleg nem tudom, hogy a hóláncnak köszönhettem-e de alig haladtam lassabban a havas úton, mint szárazidőben.

Féltáv. Téli ragyogás.

Miközben már a sárga sáv jelzésen kocogtam az Újlaki-hegyre ép azon gondolkodtam, hogy ez annyira szép, meg annyira hiányzott, hogy a fényképezgetéssel biztosan el fogom cseszni az időt.

havazoo_erdo.jpg

De most komolyan. Lehet ebben nem gyönyörködni?

Hogy az Újlaki-hegyről nyíló kilátásról ne is beszéljek.

havazoo_ujlaki.jpg

Itt azért megráztam magam, mondván, hogy még dolgom van, így az út további részén nem is készültek képek. Meg azért sem, mert a hegyek jobbára takarták a napot.

Szóval a sárgán le a Határ-nyereghez. Valószínűleg a hólánc adta újsütetű önbizalomnak köszönhettem, hogy eddig talán ez volt a legsimább utam ezen a szakaszon lefelé.

A Vadaskerti-emlékmű volt a negyedik ellenőrzőpont. Kocogtam tovább, immár a kéken Hűvösvölgy felé. Az Ördög-árok hídjánál, letudtam a következő, azaz ötödik ellenőrzőpontot.

havazoo_okl.jpgA Nagyréten váltott az útvonal a sárga körsétára, majd a piros kereszt elvitt az utolsó ellenőrzőponthoz. Annak idején, még 2013-ban itt nem vettük észre a Hárs-hegyre és a célba vezető piros sáv jelzést és tettünk egy tortúrát a Fekete-fejhez. Az azóta megszerzett rutinnal, meg a túra új itinerével ilyen nem fordulhat elő. Tehát marad még egy kis kapaszkodás a piros sáv jelzésen, aztán már csak be kellett kocogni a célba, a Szépjuhászné állomás mögé.

2:36:24 Nem is rossz...

Tényleg nem egy bonyolult útvonal. Ismét csak azt tudom mondani, hogy a kezdő, vagy erejüket próbálgató túrázóknak ez egy kellemes húsz kilométeres út, amitől a rövid táv (13 km) csak annyiban tér el, hogy az Árpád-kilátótól a kék sáv baloldali ágán kell lemenni a Határ-nyeregig.

A pontozásban az alapok, azaz itiner, útvonal, frissítés és az ottfelejtés egyaránt öt pontos. A pluszból, meg a futóbarát pontnyitásért (csak két élő pont van, a többi kód) és a trackért jár egy-egy pont az összesen 20+2 pont.

Az útvonal, ahogy az órám mérte:

havazoo_ut.jpg

A szintemelkedés, ahogy az órám mérte:

havazoo_szint.jpg

ami a földet tapodta: Salomon Speedcross4;

ami támasztékul szolgált: Komperdell Carbon Balance;

a csomag: Quechua MT20 (tartály nélkül);

ami az időt és az utat mérte: Garmin FR 220

*hólánc: Snowline chainsen trail

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://withoutacatharsis.blog.hu/api/trackback/id/tr8113451509

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása