December van. Nekem ilyenkor már jobban fekszenek a rövidebb túrák. Ezzel talán a kezdő, meg a… (Mondhatom azt, hogy középhaladó? Hülyeség, ugye?) kevésbé kezdő túrázók, terepfutók járnak jól, hiszen ilyenkor a blogra aránylag könnyen futhat félmaraton környéki túrabeszámolók kerülnek fel.
Persze decemberben az ember miről álmodozik, amikor elindul? Igen, két dologról. Hóról, és napsütésről. Mert amikor ez a kettő együtt van, akkor az a túra csak jó élmény lehet.
A múlt szombaton minden megvolt. Hó, napsütés. Úgyhogy a karácsonyi bevásárlók elől felmenekültem a budaiba. Nem mondom, hogy nem lett volna más dolgom, de ez kihagyhatatlannak tűnt, és kényelmesen belefért a napomba.
Ébredés után megcéloztam a Szépjuhásznét, pontosabban a HavaZOO TT farkasnak is nevezett 20 kilométeres távját (MTSZ: 49,1 pont; rendező: Sarokkő Egyesület).
Az mondjuk meglepett, hogy ezúttal nem a büfé melegedőjéből indult a túra, hanem az állmás épülete mögötti terecskén volt a rajt. Na ja, új üzemeltetője van a büfének… az új szelek kifújták onnan a túrarendezőket.
Mondjuk ez a napos időben nem volt zavaró. Gyorsan letudtam a nevezést, és a már jól ismert útvonalon, a zöld körsétán elindultam a Hárs-hegyi körúton, majd a zöld kereszt levitt a Széher útig. Ott zöld sávon irány az Apáthy-szikla és utána az Árpád kilátó.
Mivel havas és jeges útra számítottam – ami nagyjából be is jött, bár inkább volt havas, mint jeges – kipróbáltam az új szerzeményt -, azaz kapásból felvettem a cipőmre a hóláncot*. Ezt nem is bántam meg a későbbiekben, de hozzá kell tennem, hogy a speedcross enélkül is remekül helyt állt volna. Szerintem.
Természetesen megcsináltam a kötelező fotót az Apáthyról…
…majd az Árpád-kilátótól (első ellenőrzőpont) is…
…hogy aztán a kék sáv jelzésre váltva, tovább menjek a Hármas-határ-hegyre a „szintútig”.
Ott, ahol a zöld kereszt becsatlakozik volt a második ellenőrzőpont, majd ezen tovább a táv nevét adó Farkas-torokhoz, ott a zöld sávra visszaváltva a Virágos-nyereghez (harmadik ellenőrzőpont).
Tényleg nem tudom, hogy a hóláncnak köszönhettem-e de alig haladtam lassabban a havas úton, mint szárazidőben.
Féltáv. Téli ragyogás.
Miközben már a sárga sáv jelzésen kocogtam az Újlaki-hegyre ép azon gondolkodtam, hogy ez annyira szép, meg annyira hiányzott, hogy a fényképezgetéssel biztosan el fogom cseszni az időt.
De most komolyan. Lehet ebben nem gyönyörködni?
Hogy az Újlaki-hegyről nyíló kilátásról ne is beszéljek.
Itt azért megráztam magam, mondván, hogy még dolgom van, így az út további részén nem is készültek képek. Meg azért sem, mert a hegyek jobbára takarták a napot.
Szóval a sárgán le a Határ-nyereghez. Valószínűleg a hólánc adta újsütetű önbizalomnak köszönhettem, hogy eddig talán ez volt a legsimább utam ezen a szakaszon lefelé.
A Vadaskerti-emlékmű volt a negyedik ellenőrzőpont. Kocogtam tovább, immár a kéken Hűvösvölgy felé. Az Ördög-árok hídjánál, letudtam a következő, azaz ötödik ellenőrzőpontot.
A Nagyréten váltott az útvonal a sárga körsétára, majd a piros kereszt elvitt az utolsó ellenőrzőponthoz. Annak idején, még 2013-ban itt nem vettük észre a Hárs-hegyre és a célba vezető piros sáv jelzést és tettünk egy tortúrát a Fekete-fejhez. Az azóta megszerzett rutinnal, meg a túra új itinerével ilyen nem fordulhat elő. Tehát marad még egy kis kapaszkodás a piros sáv jelzésen, aztán már csak be kellett kocogni a célba, a Szépjuhászné állomás mögé.
2:36:24 Nem is rossz...
Tényleg nem egy bonyolult útvonal. Ismét csak azt tudom mondani, hogy a kezdő, vagy erejüket próbálgató túrázóknak ez egy kellemes húsz kilométeres út, amitől a rövid táv (13 km) csak annyiban tér el, hogy az Árpád-kilátótól a kék sáv baloldali ágán kell lemenni a Határ-nyeregig.
A pontozásban az alapok, azaz itiner, útvonal, frissítés és az ottfelejtés egyaránt öt pontos. A pluszból, meg a futóbarát pontnyitásért (csak két élő pont van, a többi kód) és a trackért jár egy-egy pont az összesen 20+2 pont.
Az útvonal, ahogy az órám mérte:
A szintemelkedés, ahogy az órám mérte:
ami a földet tapodta: Salomon Speedcross4;
ami támasztékul szolgált: Komperdell Carbon Balance;
a csomag: Quechua MT20 (tartály nélkül);
ami az időt és az utat mérte: Garmin FR 220
*hólánc: Snowline chainsen trail