Katarzis nélkül

futás, teljesítménytúra, és a kezdetekben görkorcsolya

Turul túrák - családi táv

2015. június 16. 05:27 - regulat

Az úgy kezdődött, hogy egy másik program miatt délután már eleve nem érek rá, meg másnap ott a K&H félmaraton a beígért hőségben, így inkább szombat délelőtt csak pihegek… esetleg bevásárolok, hogy aztán reggel mégis ott tébláboljunk a Normafánál, mert egy rövidtáv azért csak kéne a Turulból…

attila_15.jpgA Turul túrák az egyik olyan rendezésű túra, ami anno egyből belopta magát a szívembe, legyen szó téli, vagy nyári túráról. És bár időközben hol ez, hol az változik, soha sem bántam meg, hogy visszamentem. Most a szűkös idő miatt, meg, mert nem akartam korán kelni az Attila 15 (MTSZ: 28 pont, rendező: Szent Jakab Zarándok Egyesület, Baksa József, és Koszta Péter)… Eredetileg erre a nyárra a Zongort terveztem, de így alakult. Az ember nem mindig találkozhat huszonévvel ezelőtti munkatársaival és nekem ez volt a délutáni programom.

Szóval, remélhetőleg mindenkinek feltűnt, hogy a reggel kapcsolatosan a téblábolni igét használtam, mert bizony történt egy kis változás, amiről nem tudtunk (volt nagy is, de azt tudtuk), azaz a rajt mégsem a Rétes büfétől indult, hanem a Székelykapu mögül… és persze hogy nem vettem észre a jelzést, de én ugye vaksi vagyok. Már éppen telefonálni akartam felháborodottam, amikor egy Turul túrás pólóban lévő idegen megszólított, hogy „bocsi, de a rajtot áthelyeztük…” és vadászta tovább az elárvult teljesítménytúrázókat.

Nevezés, fizetés, rajt.

Azt nem árt tudni, hogy a Turul túrák, futóbarát túrák, ehhez mérten nyílnak az ellenőrző pontok is.

A rövidebb távok (van még egy 7 kilométeres is) ráadásul családbarátabbak lettek azáltal, hogy körtúraként kerültek megrendezésre, a Normafától, a Normafáig. Lassan tényleg nem tudom, hogy ezen a túrán mit lehet még újítani, annyi féle igénynek felel meg, hiszen a leghosszabb táv, az Árpád vezér 130 kilométeres.

Kalandozok, tudom.

Lényegében erre a túrára most 180 percet terveztem. Az elejére egy kis kocogást, aztán nézelődést, fotózást... szóval amolyan energiatakarékos üzemmódú túrázást.

Az útvonal a zöld kereszten, Makkosmárián keresztül, visz a Budakeszi Mammutfenyőkig.

szurdok.jpgAmikor az elmúlt télen először vitt erre a Kerecsen már akkor rácsodálkoztam a Mária-Szurdokra, hogy az egyrészt milyen szép, másrészt, hogy ismét van egy olyan útvonal, amerre ritkán vezet túra, pedig… Mondtam is akkor Nagykovácsiban, hogy jó lenne, ha benne maradna az útvonalban… úgy látszik nem csak én mondtam. A szurdok télen is(!) szép, de most csupa vadregény volt. Bár a pára miatt erősen vissza kellett fogni a tempót, mert ugye másnap kánikulai aszfaltszaggatás.

Aztán Budakeszi határában belefulladtunk a porba… de erről nem a rendező tehet, hanem helyi áldatlan viszonyok. Bánom, hogy nem fényképeztem le a szemüvegem, már azt, ahogy a kb 500 méteres szakaszon átláthatatlanná vált.

mammutfenyok.jpgKis kitérő az almás réteshez (A rétes a Turul túrák védjegye. Szerintem.), és egyúttal a mammutfenyőkhöz, majd irány a János hegy.

Igazából az egyetlen kifogásom az itinerrel itt, a jelzetlen szakaszon akadt. Budakeszin a Fő úton kell eljutni a piros keresztig, ami a Kossuth Lajos utcán vezet majd minket. Csak az a baj, hogy éppen nincs kint az utcatábla. Tehát az ember vagy kérdezősködik, ha van kitől, vagy előszedi a telefonját, hogy helymeghatározzon, vagy jól túlmegy, amíg nem lát egy piros kereszt jelzést, és akkor visszafordul…

A telefonos segítséget kértük.

…és innen már csak a szintemelkedéssel kell megküzdeni, az Erzsébet-kilátóig. Persze közben nem túlmenni a Virág-völgyben a bal kanyaron… így jár, akinek a szája jár, ahelyett, hogy figyelne… hogy aztán kényelmesen visszamenjünk a Normafához.

Tökéletes kedvcsináló, vagy családi túra… vagy gyakorló útvonal a terepet szokni kívánó futóknak. Ismét csak jó volt turulozni.

Értékeljünk: Itiner: Megbízható, a szokott módon, de ha csak nem pénteken vették le a Kossuth Lajos utca tábláját, akkor most jogosan 4 pontos. Utcatáblával, vagy a tábla hiányának a feltüntetésével, biztos öt pont lenne. Útvonal: teljesen jól követhető, még talán a hiányzó utcatábla mellett is, így 5 pont. Frissítés: nekem ez pont jó volt, 5 pont. Az ottfelejtési faktor nem játszik (de nem is akarom kipróbálni) az is 5 pont. Összesen: 19 pont a húszból.

…és gyertek télen turulozni, mer’ az jó!

Tényleg a Zorgoron kéne legközelebb….

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.