Katarzis nélkül

futás, teljesítménytúra, és a kezdetekben görkorcsolya

Izzadtság

2009. október 18. 22:16 - regulat

Ahogy az izzadtság csepeg lassan, de egyre gyorsuló ütemben, a szaunában…

kapteren.jpgItt az ősz, vagyis ez már majdnem tél. Az ősz úgy tűnik technikai okok miatt elmaradt. A télhez lassan hozzátartozik az uszoda, meg a szauna. Még két hét és megveszem a bérletet, de addig most jutott egy relax hétvége Velencén. Élményfürdő, szauna meg…

Na ez a meg, ez lett volna a futópad, de futócipő hiányában elmaradt.

Nem rég egy hölgy ismerősöm mesélte, hogy futópadon tíz kilométereket képes futni, de pályán még kettőt is alig. Merthogy a futópadon be tudja állítani a sebességet, amit a pályán magától kellene tartania. Ezek szerint nem akkora veszteség, hogy kihagytam.

Meséltem már, hogy hol szoktam futni?

Itt Rákosligeten a XV. utcában. Olyan hatszáz métert kell trappolnom a pályáig. A pályán – legalább is az RDS szerint – olyan kétszáztíz-kétszázhúsz méter egy kőr. És ha csak egyedül van az ember a pályán, akkor is Gózon Gyula bácsi szeme vigyázza a kamaraszínház „erkélyéről”. Az első és az utolsó körben mindig köszönök neki.

Tehát körbe-körbe. Három lépésen keresztül beszívás, három lépésenként kifújás. Azután már csak kettő. Egy sohasem, az már zihálás lenne, az előtt meg inkább megállok.

Persze a távolság mérésben az RDS következetesen szívatja az embert. Elméletileg azt a beállítást használom, ami 2-24 km/h közötti sebességet mér. Elméletileg. Mert időnként elcseszem és olyankor a görkoris beállításon marad, ami egy négy kilométer alatti sebességnél gyakorlatilag úgy veszi, mintha állnék… Na ezért nem árt nagyjából tudni, hogy ha nem lenne RDS, akkor mekkora lenne ez a távolság.

Szerencsére ez azért ritka.

Szóval kilenc körrel indult ez a futkosás, mára meg eljutottam addig, hogy tizennégy kört teljesítettem. Még zihálás nélkül.

Szóval, mint az izzadtság cseppek. Ezt a csepegő hangot hallottam ott belül a fejemben körről körre. Az első körben még ránéztem az RDS-re olyan nyolc kilométeres sebességgel futottam. Úgy éreztem, egyenletesen tartottam is.

Erre mit mutat az RDS?

Bő tíz kilométeres átlaggal futottam. Akkor lehet, hogy ez nem is normál futás, hanem fokozódó?

2009. október 18. vasárnap

táv: 3,56 km

idő: 00:20:15

átlagsebesség: 10,55 km/h

csúcssebesség:: 12,4 km/h

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://withoutacatharsis.blog.hu/api/trackback/id/tr725627888

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása