Katarzis nélkül

futás, teljesítménytúra, és a kezdetekben görkorcsolya

RDS vs. SportBand

2011. október 14. 17:40 - regulat

Nemrégiben ígértem, hogy írok a Nike+ SportBand-ről. Ha már vettem egyet. És persze így már nem lehet kihagyni az RDS-t sem.

rds.jpgSzóval az úgy van, hogy szerettem volna valamivel kiváltani az eddig használt sebesség és távolságmérőmet, egy Ciclosport RDS-II-t. Persze a praktikus megoldás az lett volna, ha inkább beszerzem a hozzá való HAC-5-ös órát, de ugye a piszkos anyagiak.

Szegény RDS meg már bőven viseletes, és az újra cserélését sem úsztam volna meg harmincezer alatt.

Az RDS-ről tudni kell, hogy egy radaros, azaz doppler elven működő távolság és sebesség mérő eszköz, ami nekem a görkorcsolyázáshoz remekül bevált, de a „hülye alakjának köszönhetően, kicsit kényelmetlen a futónadrágra csíptetni. Méri és mutatja az időt, a megtett távolságot, a pillanatnyi és az átlagsebességet. Négy sebességtartományra lehet beállítani (1-12; 2-24; 4-48 és 8-99 km/h), így gyakorlatilag a sétától a mittoménmiig tud mérni.

Hibája, hogy egyrészt a tartományon kívül eső sebességet, és az azon a sebességen megtett távolságot nem méri, valamint az így eltöltött időt nem veszi figyelembe az átlagsebesség mérése során. Tipikus hiba, hogy egy forgalmasabb úton történő átkelés után kicsit jobb átlagsebességet mutat, mint a tényleges.

Szóval ezt a jópofa készüléket akartam pihentetni, tehát kerestem valamit, ami nem túl drága, és számítógépes kiértékeléssel bír.

Így jöttek képbe a lépésszámlálók. No, de amelyik GPS-es az drága, maradt a Nike+ Sportban, mert ugyan nem olcsó, de olyan helyes…

Olvasgattam az értékeléseket. Sokan panaszkodtak a pontatlanságára, de nem kevesen állították, hogy a kalibrálás segít. Mondjuk a tizenhatezres vételárat így még sokallottam, de belefutottam egy ötven százalékos leértékelésbe. Ez győzött meg. Egy fél farmer árát megéri.

sportb.jpgPersze egyből elvittem beállítani. Azt írja a Nike, hogy minimum 400 méter… futottam ezret. Mérte nyolcszáznak. Megriadtam. Mi van ezzel? ÁFÁ-t kell számolni hozzá?

Eddig aránylag pontos méréshez voltam szokva. Mindegy beállítottam, hogy a nyolcszáz az ezer és elkezdtem futni úgy, hogy vittem az RDS-t is. Tíz alakalom, amiből az utolsó a NATO futás elegendőnek tűnt az összehasonlításhoz.

Az addig rendben van, hogy az ember pillanatnyi fizikai állapota befolyásolja a lépéshosszát. De ettől még nagy ingadozást nem vártam, max. olyan egy-két százalékot, ami nagyjából be is jött. Tíz kilométeren.

Csináltam egy táblázatot [csak éppen képformátumban volt beillesztve és a blog költöztetése közben olvashatatlan lett...] a tíz alakalom mért távolságaival, meg egy a grafikont [szintén a költöztetés áldozata lett], amin látszik, hogy három olyan alakalom volt, amikor az eltérés a két mérés között a várt mértéknél nagyobb volt.

Az első kettő esetében félmaratont futottam, így az ok a fáradással összefüggő lépéshossz rövidülés volt. Logikusan a SportBand hosszabb útvonalat mért, de a harmadik alkalom a NATO futás volt, ahol lényegesen rövidebb távot mutatott, mint az RDS, ami mindössze hatvan méterrel tért el a szervezők által mért távolságtól. [az sem a szervezők hibájából, hanem hogy jóval a rajtvonal előtt indítottam, és a célvonal után állítottam le] A SportBand viszont csak 9,7 kilométert mért. A gépre feltöltés után láttam, hogy például a bőven négy perc alatti kilométerekkel a SportBand nem tudott egyszerűen mit kezdeni…

A SportBand ugyan cukibb, de egyértelműen nem versenyképes a RDS-II-vel.

Mégis van valami, ami miatt azt mondom, hogy a futással éppen barátkozóknak, vagy a barátkozni akaróknak [pláne, ha féláron jutnak hozzá, mint én!] megéri a SportBand-et megvenni.

Nekem határozottan használt, hogy grafikonon láthattam, hogy hogyan alakul a futás közbeni tempóm. Sikerült valahogy egyenletesebbé tenni.

Szóval senki ne dőljön be a SportBand által mutatott időnek és távnak, de viszonyításnak nem rossz, és kezdőknek sokat segíthet.

 

ps. 2014: mai ésszel, tapasztalattal mindenkit lebeszélek a lépésszámlálóról... megbízhatatlan. Inkább a GPS.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://withoutacatharsis.blog.hu/api/trackback/id/tr135628037

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása