Katarzis nélkül

futás, teljesítménytúra, és a kezdetekben görkorcsolya

VTM - Márió (kicsit megkésve)

2014. április 15. 07:00 - p69mario

Volt már azóta Vivicitta, Mátrabérc, Bécs maraton, de ilyen lehetőséget ritkán kap az ember, hogy az általa nagyra becsült blogra írhat. Úgyhogy ha kicsit megkésve is, de fogadjátok szeretettel!

Vértes Terep Maraton 2014
40km 3.hely

Huszadszor nézem meg az eredménylistát és még mindig nem hiszem. Amikor vártam a díjkiosztón az utolsó pillanatig biztos voltam benne, hogy ez nem igaz, nem engem fognak a 3. helyre szólítani. Aztán mégis... De még mindig csak barátkozom a (gondolattal) ténnyel.

Pedig semmi különöset nem csináltam. Nagyon készültem előző nap, hogy a maratonon elrontott hidratálást még egyszer ne kövessem el. Megittam vagy 4 liter vizet (1nél többet soha nem szoktam.) Rosszul aludtam, azt álmodtam, hogy elkéstem az óra átállítás miatt, pedig 3 óra volt beállítva. Reggel 20 perc forró fürdő, tigris tapasz, mert a hátam az fájt és indulás. 1 óra szöszölés a rajtig, mint Giorgione. Ez hozzátartozik, kell ez a hosszú ráhangolódás. A kompressziós szárat pontosan háromszor vettem le-fel, mire eldöntöttem, hogy nem kell. Tigris tapaszra Nicoflex - hátam gyakorlatilag lángokban állt és rajthoz.

Az első sorba kell állni, nem udvariaskodunk hátul. Aki 15 másodperccel később indul annak 15 kilométert kell egy másodperccel gyorsabban futnia mint annak aki elölről rajtol ;) Nem beszélve 15 másodperc kényeztető sétáról felfelé 30 kilométernél. Nagyon jól fog az akkor esni. Mondjuk tény, hogy az eleje 4 percesbe indul, de hát onnan lassan leszakad az ember, azt bekerül a "helyére". Vagy nem?? 2 kilométert tudtam menni a kb. 10es élbollyal és akkor csipogott az óra, hogy ennyi. 165-re állítottam (nekem 168-on van a laktát) és próbáltam figyelni, hogy legalább az elején alatta maradjak. 5-10km közt össze-szét rázódtunk és megvolt a helyem. Németh Ádámmal, Paál Emőkével (nők közt Ő nyert) és a "kissráccal" futottam, aki Olival nyomta a dupla élményt. Ez igen előkelő társaság, szépen húztak, de mindig mondogattam, hogy ez nem az én tempóm, nem az én helyem a mezőnyben no para, ha lehagynak. Felfelé mindig el is mentek, de lefelé utolértem őket és mentünk együtt. Mondjuk frissítés náluk nincs :( 10-15 másodperc még töltenek vizet és ennyi. Ezt én is így csinálom, sok baj nincs vele de azért reméltem, hogy egy picit szusszanunk. Első frissítőnél nem töltöttek nekem, mert nagyon egyszerre értünk oda így rám nem jutott ember. Inkább mentem tovább. Azért paráztam, hogy kevés lesz a folyadék, de nem volt gond és 24-nél kaptam inni, megettem a magnéziumot és tovább.

Itt szétvált az ultra és a mi távunk Ádám jobbra el, én balra. Közben az integető segítő mondja, hogy nyomjam meg, mert nem rég ment el a srác te vagy a negyedik. Mondom ezt megsütötte a nap, de számolni tuti nem tud vagy azt mondta, hogy hetedik?? De a kisördög már be is fészkelte magát. Mondjuk 7. Nem rég ment el. Egyet utolérek hatodik, egyet lenyomok az aszfalton és ötödik!!!

Hülye vagyok?? Első harmadba akarok végezni, nagyon titkon a tízbe, tehát okosan. Közben meg a mögöttem lévő se nagyon akart leszakadni, gondoltam inkább arra figyelek. Óra gyakorlatilag végig csipogott nagyon nehezen tartottam 165 alatt a pulzust. Felfelé kanyarig joggolás, ha nem látnak séta :) Ilyenkor szerintem fontos leszakítani a követőt, mert itt már nagyon egyedül mentünk és egy elvétett kanyar, elágazás eldönti a versenyt, ne lássa merre megyek. 26nál nagyon nagy mászás, pulzus az egekbe már csak 14 :) Mehet a lefele kicsi hullámvasutakkal. Pali leszakadt rólam és egy egyenesbe megláttam mind a két előttem lévőt. Nagyon nem kellett visszafogni magam, mert gyorsabban nem igazán tudtam menni. :) 30-nál nem frissítünk, ne menjen az idő és már 100 méteren belül az ember. Órán kikapcsoltam a csipogást, ne hallja meg, hogy jövök és osonás. Itt már nem tudtam a legkisebb emelkedőt se megfutni, séta volt mind. Tartalékolni akartam az utolsó 4 kilométerre ami lejtős aszfalt. Tehát maradt köztünk ez a 100-200 méter. 35 km-nél a RUNtotta frissítőnél megállt a pali inni. Én csak dugókáztam Szasza beszólt, hogy harmadik vagy ha megelőzöd. Toljad!!! Együtt mentünk ki a pontról. Kérdeztem, hogy tényleg a harmadik helyen vagyunk, meg még valamit, de nem nagyon tudott válaszolni. Hát mondom ez rosszabbul van, mint én. Szegény!! Király!! Elmentem mellette és nem is tudott jönni velem. Még 4 km és csaszi vagyok!! Mielőtt beértünk a faluba, beszólt egy szurkoló, hogy menjek, mert kb. fél percre vannak előttem. Nagyon enyhe gyorsítási kísérletre finoman jelezte a vádlim, hogy ennyit bír, ésszel vagy most azonnal görcs. Inkább ésszel, nyugodtan, lassan (4:30) a célig. Jó hosszú 3 kilométer volt :)

Akkor szállingóztak haza az FM-esek, úgyhogy a befutó körül már elég jó volt a hangulat. Volt taps, kiabálás, kolomp meg minden. Célban Csanya felesége kérdezte, hogy hányni fogok-e, de mondtam, hogy azt most kihagynám. Biztos jól néztem ki :)

IMG_3418.jpg

A teljes katarzishoz csak az hiányzott, hogy nem volt velem senki, akivel kicsit örülhettem volna, mint DK Gergő a maratonja után. Úgyhogy pityeregtem egy picit egyedül a füvön, aztán felhívtam a fiúkat :)

IMG_3421.jpg 

Jó volt. Jó volt a téli alapozás. Jó volt a verseny. Éésss működik a .... szóval működik az izé... az a hogyishívják... az a pulzus kontrol vagy mi a szösz :)))

Lehet, hogy marhaság de írok pár gondolatot ami futás közben jut eszembe. Engem mindig érdekelt, hogy miken gondolkoznak az emberek futás közben, lehet mást is érdekel. (Szívesen elolvasnám a Tiétek is.)

- ...szom ebbe a csipogásba. Többet mentem volna ki futni télen, most nem csipogna.
- Milyen sört is vettem?? Finom hideg Dreher! A hűtőben vár.
- Az a dagadt kis pali, hogy került elém ezzel a béna mozgásával és miért nem érem utol már percek óta?
- Milyen jó feneke van az összes futó csajnak... Ja ez a Béla?? Akkor meg miért nem szőrös a lába?? Ja, mert biciklizik. Mindegy ne nézd már többet a seggét!!!
- Most a korsót is lehűtöm mielőtt beletöltöm a sört. Ez már máskor is eszembe jutott, miért is nem tettem be a korsót is a hűtőbe?
- Előbb leittam a jobb oldali kulacsból és balra csavarodik ez a szar a derekamon, akkor most iszom kicsit a másikból.... Ááá szar az egész, már majdnem üres mégis állandóan balra csúszik. Rohadjon meg aki kitalálta, tuti egy métert nem futott benne.
- Hogy bírják a nők ezt a melltartót? Még egyszer lecsúszik ez a krva pulzus pánt itt az erdő közepén letépem magamról és széttaposom. Csipogás is megszűnne :) Ja a melltartónak van pántja. Ez az! Varrok rá pántot és nem fog lecsúszni. Mekkora ötlet.
- Lehet, hogy hazafelé veszek még egy sört.
-Na most ha óra ötvenkor ettem a sót és ittam, akkor ha 20 perc múlva magnéziumot kell ennem ahhoz mennyit igyak, hogy óránként meglegyen a 4dl?
-Kár volt a paradicsomos ISO-t bekeverni, mert mindenhol édes ISO-t adnak és nem tudok rátölteni. Mindegy, gyorsan megeszem a GEL-t ráiszom az ISO-t és kapom a másikat. Basszus!! Ezt az édes GEL-t tettem be??? Jó, hogy 2 óráig pakoltam otthon.
-Biztos, hogy hazafelé beugrom két sörért.
-Szuper király, hogy már zsepi nélkül tudom fújni az orrom, itt elöl senki nem használ ilyet.
-Mivel fejben nagyon rosszul számolok hosszú perceket tudok eltölteni különböző tempók és távok kiszámolásával.
-Soha többet nem jövök kocsival versenyre. Már most megihatnám a söröm a célban. Hibát hibára halmozok.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://withoutacatharsis.blog.hu/api/trackback/id/tr966035365

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

6. alabardos · http://hatodikalabardos.blog.hu 2014.04.15. 13:08:22

Márió, a nép ítélt... lehet írni a következő beszámolót, mondjuk a bécsi PB-ről... :)

László Fodor 2014.04.17. 15:45:32

Szia!
Gratulálok a klassz eredményhez! És tényleg meggyőző volt az a sebesség, hogy elfutottál mellettem. Én vagyok ugyanis az a "pali" akit leelőztél és megérdemelten lettél harmadik. Csak picit pontosítanék. Egyrészt én már kb. 31 km-től pontosan tudtam, hogy le fogsz előzni, mert éreztem, hogy bennem nincs több, te pedig folyamatosan egyre közelebb kerülsz, amit egyébként gyakori hátranézéseimmel voltam kénytelen konstatálni. Másrészt pedig, amikor találkoztunk, akkor azt kérdezted, hogy van-e előttünk valaki. És ugyan igaz, hogy rosszabb állapotban voltam, mint te, de ezt válaszoltam, hogy igen ketten, és te fogsz harmadikként befutni. Amire te azt mondtad, hogy azért az nem biztos (gondolom még nem merted elhinni). Még egyszer gratulálok és hajrá a továbbiakban is! L

p69mario · http://mariophoto.net 2014.04.17. 16:07:43

@László Fodor: Én is gratulálok Laci, nem sokon múlott!! Ezek szerint nem tudtam eléggé osonni, észrevettél :) Te viszont keveregtél egy kicsit, ha jól láttam. Lehet ha nincs az a tévedés akkor másképp alakul.

László Fodor 2014.04.17. 16:33:52

@p69mario: Jól láttad, elkavartam egy kicsit - akkor már másodszor. Mentségemre legyen mondva, hogy - mint megtudtam tőlük - az első és második helyezett is kétszer tévedt el. :) Attól függetlenül ez benne van, és te sokkal jobb erőben voltál. Az osonást viszont még gyakorolni kell! :)
süti beállítások módosítása