Katarzis nélkül

futás, teljesítménytúra, és a kezdetekben görkorcsolya

Sárga 40 - másodszor

2015. május 08. 07:00 - regulat

Tavaly úgy jöttünk el, hogy az idén visszavágó. Aztán valahogy másképpen alakult az egész, mert a 25. kilométertől a maradékot nagyjából lefutottam. Van ez így.

sarga40.jpgUgyan van belőle éjszakai indulással ötven, meg hetven, de az amúgy is rosszul látsz, ne tetézd elvét követve az idén is a Sárga 40-re (MTSZ: 90,5 pont, rendező: ELTE-BEAC, Szűgyi Zalán, Szőts Miklós) esett a választás, hogy május elsejét, ha nem is énekszó, de egy rezesbanda köszöntse. Már amikor elindulunk Pilisvörösvárról.

Mondjuk, volt egy kis izgalom, amikor még talán április elején is mindenhova az volt kiírva, hogy elmarad….

A sárga 40 egy már nem annyira kezdő túrázónak, terepfutónak, akár futva is nyugodtan bevállalható kaland. A kezdőknek ott a Pilisvörösvárról induló húszas, vagy a Hűvösvölgyből induló tizennyolcas résztáv. Bármelyiket érdemes menni.

Mint említettem a bevezetőben ez a túra nem futósnak volt tervezve, kalkuláltam olyan 490 percet. Lássuk be ez cca fél órával gyorsabb teljesítés, mint tavaly. Már a terveim szerint. Aztán akadtak bizonyos gondok, és valahol a 25. kilométer magasságában mégiscsak futóssá vált a túra. De ott még nem tartunk.

A rajtban némi váltóruhát leadtunk, hogy a célig ne kelljen sokat cipelni… és Dorothy üzemmódba kapcsoltunk. Mindig a sárga úton… mert a Törökugrató után ott lesz Óz birodalma, ha nem is a Smaragdváros, de némi gyöngyöző serital képében.

Nosza.

Ez a túra két dologban is újdonság volt számomra. Általam úri huncutságnak tartott dolgokkal pakoltam fel magam. Azaz életemben először kompressziós szárat öltöttem. Tulajdonképpen nem hiszek benne, de úgy harminc kilométer után fárad a vádlim… gondoltam hátha. Aztán vittem magammal a púpban vizet. Konkrétan kétliternyit…. elvégre nem futásra készültem. És végül a bot. Egy arpenaz 200 mintájú túrabotot kaptam kölcsön megpróbálni, hogy barátok vagyunk-e…

Miközben felfelé kaptattunk a Muflon Itató felé barátkoztam a botokkal. Szerintem kicsit hülyegyerek üzemmódban, de olyan furcsa volt, hogy nem üres a kezem… Meg azon gondolkodtam, hogy ha a két kezemben a bot, hogy fogom majd bonyolultabb túrán az itinert nézni? Nincs harmadik kezem…

Az ellenőrzőpont után kellemes kocogás Kerek-hegy Rózsika-forrás és letudtuk az út negyedét.

Irány az általam általam nem kedvelt szakasz(okból az első) a Kötők-padjához, ahol a velem ellentétben, a nem tériszonyosokat a kilátás mindenért kárpótol. A repceföldek tényleg fantasztikus látványt nyújtanak. Elvégre ez itt a Sárga.

Innen csak egy köpésre van a Virágosnyereg, a kéken. A sárgán kicsit hosszabb, az út, de rövid kocogás után, bogár hegyeken tapodva (ilyenkor lenne jó szakérteni, és megmondani, hogy az sok repkedő miabánat, amivel tele ment a szemünk a szánk, az mi is volt), csak felértünk az Újlaki-hegyre. Innen vezet talán a Sárga 40-nek az egyetlen technikásnak mondható lejtője a Határnyereg felé. Tulajdonképpen ezért vittem a botot. Barátkoztunk.

Hááát… azt hiszem könnyebben jöttem le.

A bottal még kísérletezünk.

Hűvösvölgy. Megvan a táv fele. Energiapótlásként nem vártam a pizzára, hanem ittam fél liter kólát, és ettem egy kókuszszeletet. Ezt, és az addig csak cipelt vizet elégnek gondoltam.

Csak volt valami nyomasztó a levegőben, amin a koffein-cukor kombó sem segített. A Nagy-Hárs-hegyre már nehezen értünk fel, és a Szépjuhászné után Beus kiszállt.

Tulajdonképpen igaza volt. Azt hiszem. Bennem viszont dolgozott valami dac féle, mag a Hárs-heggyel letudtunk a szintemelkedés nagy részét, így némi kocogással próbáltam felrázni magam. Aki mostanság nem járt barra annak mondom, hogy a sárga Csacsi-rétre már futható. Ha valakinek van hozzá energiája, én jobbára gyalogoltam.

És jött a másik mumusom a Sorrento szikláihoz vezető út. Aránylag biztonságosan letudtam. Esni nem estem el… szerintem ez már fél győzelem.

A Huszonnégyökrös-hegy felé még volt energiám kocogni. Magam is meglepődtem, ilyenkor, túl a harminchatodik kilométeren, már fáradni szokott a vádlim. Úgy látszik a kompresszió szár mégiscsak tud valamit, de ott van még a Törökugrató, ami lássuk be nettó szemétség, már utolsó ellenőrzőpontként. Közben a szél is feltámadt, úgyhogy csak az vigasztalt, hogy a pontőröknek rosszabb.

sportosan_sarga40_utvonal.jpgFelértem.

Ittam még egy kevés kólát.

Az utolsó másfél kilométerre.

7:22:47

Miután a célban megittam egy sört megnéztem, hogy a púpból mennyi víz fogyott. Fél liter. Ha a cukorpótlást is hozzászámítom, ha nincs rendkívüli meleg továbbra is csak 40 km feletti túrára viszek púpot, max egy liter vízzel. azért nem cipelek, hogy a fákat öntözzek a célban.

A bot kell, de abból még sokat kell tanulnom. A kompressziós szár…. nos az egy érdekes kérdés, a sárga óta futottam terepen kétszer 19 kilométert és nem hiányzott, de 30 kilométer felett, nekem hasznosnak tűnt. Bár lehet, hogy csak placebo, de működik.

Értékeljünk: Itiner: Az út végig követhető volt… csak a sárga, oszt annyi, na jó van benne egy kis sárga háromszög, meg szalagozás a végén... Jöttek is néhányan rossz irányból… A szintrajz, térkép, szöveges leírás csak plusz. Ez a klasszikus 5 pontos. Útvonal teljesen jól követhető, ismét jár az 5 pont. Frissítés: nekem ez pont jó volt, 5 pont. Az ottfelejtési faktor nem játszik (de nem is akarom kipróbálni) az is 5 pont. Összesen: 20 pont a húszból.

Szóval énekszó és dal köszöntse....

- a bejegyzés szerkesztett változata a sportosan.com portálon olvasható -

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2015.05.08. 14:55:06

Nice! Talán én is írok valamit...mert miért ne. Mert idén is volt éjjeli ötvenes, én meg rajta először...

regulat · http://withoutacatharsis.blog.hu/ 2015.05.08. 21:21:09

@Bozót: kíváncsian várrom, akarom mondani várom. :)

Szotske 2015.05.14. 23:11:24

Köszi a beszámolót az egész szervezőgárda nevében.
A főszervezőt nem Zoltánnak, hanem Zalánnak hívják, kérlek javítsd!