Katarzis nélkül

futás, teljesítménytúra, és a kezdetekben görkorcsolya

Jubileumi túra

2016. szeptember 08. 05:46 - regulat

aszfalttaposó-mód

Előre szólok, hogy ezt a túrát nem fogom pontozni. Nem azért, mert nem lehetne, hanem, mert ez egy kicsit másról szólt, arról hogy negyedszázados lett a Teljesítménytúrázók Társasága. Az útvonal is ennek tükrében született.

25okl.jpgMost először sajnálom, hogy az itiner nem tartalmaz plusz olvasnivalót, lehetőleg külön lapon, mert valahol érdekelt volna, hogy miért a Mókuskert, meg a Raktár utca… szóval, hogy a túra útvonalának melyek azok a pontjai, amelyek hangsúlyosak a TTT életében.

Már a szombati túra kiválasztásánál is szempont volt, hogy másnap el akarok menni erre a… [minek is nevezzem?] az emléktúrára jubileumi túrára, ami a maga huszonöt kilométerével ünnepli a TTT 25 éves fennállását…

Tehát 25 éves a Teljesítménytúrázók Társasága (MTSZ: 54,4 pont; rendező: Teljesítménytúrázók Társasága).

sakk.jpgÉn alapvetően kedvelem a TTT csapatát, kedvelem a túráikat, még akkor is, ha előszeretettel viszik "vadcsapásokra" az ember gyerekét, és csinálnak olvasó szakkört az itinerből. Akarom ezzel mondani azt, hogy előszeretettel rajzolnak nem faék egyszerűségű útvonalat. Pedig azokon szinte a gondolkodás mellőzésével futhatnék jelzésváltástól jelzésváltásig.Viszont kellőképpen (néha már idegesítően) precíz az útvonal leírásuk.

Melós túrák ezek, na. Különösen a magamfajta vaksi túrázónak, mert bizony olvasni kell az itinert, ha tartani akarom az útvonalat. Annak nem sok az értelme, ha a két ellenőrzőpont között „megoldom”. Illetve értelme van csak az egy másik műfaj.

Szóval Óbudai reggel, nevezés a San Marco utcában és indulunk, Mókuskert, Raktár utca… Szóval csigavonalban hagyjuk el Óbudát …

Ha ez most nem egy jubileumi túra lenne, akkor már átkot szórnék a 3,5 kilométeres városi séta miatt, de így belefér, viszont iszonyat lassan haladtam a térképet követve utcáról utcára…

Végre kint. A kék háromszögön, itt, talán, ha egyszer jártam, de az is lehet, hogy egyszer sem, mindenesetre a Kőtaréj, így reggel az a pont, ahol el lehet sütni a régi közhelyet, hogy „a kilátás…”

Tényleg szép, na!

kemeny.jpg

Aztán szép lassan felérek a Hármashatárhegyi útra.

Ismerős terep. Már-már otthon érzem magam, amikor a szalagra váltva átvágunk a Kecske-hegyen. Ahhoz képest, hogy heti szinten futkosok körötte, eszembe sem jutott eddig felmenni a csúcsára. Ne kérdezze senki, hogy miért… Most felmentem, meg lejöttem, és a szalagozást követve elvesztettem a fonalat az itinerben. A Glück Frigyes útra leérve azért meg lett.

Itt következett a túra élvezeti része, mindössze egyszer kellett elővennem az itinert, amikor a Kaán Károly kilátónál, nem találtam a pontőröket, és azt hittem, hogy legyorsultam a nyitást. Mondjuk azért nem találtam őket, mert – mint az itiner is írta! – száz méterrel arrébb voltak. Csak ugye az ember megszokta, hogy ott pontőrt a kilátónál kell keresni.Tovább mentem, megvoltak.

nagyhars.jpg

Én meg leszaladtam megkerülni a hegyet.

matyi.jpgUtána Kis-Hárs-hegy és egy rövid, lejtő kocogás után… megint városi szakasz.

Négy kilométernyi utcázás, majd Városmajor – Vérmező – Horváth-kert park

Ebből számomra a Városmajor a nagy halál. Nem tudom, hogy hogy csinálom, de mindig lekeveredem a jelzett útról. Vagy csak azt hiszem…

Lefényképezem a kúton álló hisztis óvodást, azaz Hüvelyk Matyit. Most komolyan, Telcs Ede szobra csak messziről aranyos, közelről olyan izé… [Elvégre azt mégsem írhatom, hogy: kis köcsög. Pedig az. Szerintem.] A templomnál irányba állok és a zöld sávon, kényelmesen elkocogok a célig.

Ami technikai okok miatt nem a klubhelyiség, hanem a kondipark, de sebaj.

Kellett hozzá 3:55:51.

Értékelés most nem lesz. Számomra melós, azaz olvasós, lassú túra lett, de ez így volt jó.

Kíváncsi vagyok, hogy öt év múlva merre bővül az útvonal…. mert remélem, hogy még öt év múlva is lesz Teljesítménytúrázók Társasága, és én is fogok akkor, és ugyanilyen lelkesen túrázni.

25ut.jpg

ami a földet tapodta: Asics-Gel Fuji-Trabuco2;

ami támasztékul szolgált: Komperdell Carbon Balance;

a csomag: Diosaz raid 10 (tartály nélkül);

ami az időt és az utat mérte: Garmin FR 220

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://withoutacatharsis.blog.hu/api/trackback/id/tr1011684017

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása