Katarzis nélkül

futás, teljesítménytúra, és a kezdetekben görkorcsolya

Zalakaros-maraton

2010. július 27. 19:15 - regulat

Pedig nyertem egy aranyérmet. Igazából a kitartásért… Mondjuk, ha nem lett volna az az utolsó huszonöt perc, akkor is azt mondanám, hogy jövőre jobb lesz. Biztosan.

bringamania.jpgAz a baj, hogy egy-egy magyarországi versenyen kevesen indulnak. Mondhatni töltelék, így eleve örülhet az ember, ha egy-egy verseny szervezői gondolnak a görkorisokra. A futóknak gyors, a kerékpárosoknak lassú a magam fajta amatőr nyolckerekes.

A Vuelta Sportiroda az idén második kerékpáros versenyére is befogadta a görkorisokat. Nosza rajta irány a Zalakaros. Július 24-én Zalakaros-maraton. 30 kilométer a a Kis-Balaton körül. Mi lehet a baj?

Jó a szintkülönbség az van, de azt talán ki lehet bírni.

Szombat reggel szakadó esőre ébredtünk. Kösz – mondtam az időjárásfelelősnek. Ebből már sejtettem, hogy nem nagyon jönnek korisok.

Dél korisok sehol.

Kettőkor még senki ismerős.

Háromkor már biztos volt, hogy egyedül megyek, ami azért rossz, mert a versenyzők és a túrázók között a nagy büdös semmiben megy egyedül az ember… De mentem.  Közben dúdoltam a Loksi nótáját, mintegy vigasztalásként, hogy „biztos győztes vagy ellenfél nélkül…”

Meg mentem. Meg mentem. Na körülbelül eddigre már a beton is egész száraz lett. A szerencsém az volt, hogy jó tizenöt kilométeren keresztül egy önkéntes bringás csak úgy versenyen kívül mellém csapódott.

Bevallom, ha nincs, akkor feladom. De tartotta bennem a lelket. Segített, hogy egy 20 km/h körüli sebességet tartsak, még az időnként viharosan pofánverős szembeszélnél is visszafelé - köszönhetően a görkorisok rövidebb útvonalának – már jöttek a kétkerekűek. És szurkoltak. De tényleg. Ez, no meg a hátszél meg a lejtő azért feldobja az embert.

Visszafelé a lejtő meg a hátszél volt a jó, meg az, hogy a székesfővárosban szokja a forgalmat az ember. Egy belga úrvezető úgy előzött meg, majd fékezett, hogy majdnem kapott egy felkent görkorcsolyás matricát. Egészalakosat.

A tervezett szintidőtől elmaradva értem Zalakarosra, amikor elkezdődött az a huszonöt perc.

Az önkéntes segítő mutatta, hogy merre menjek. Én mentem.

2010_07_24.jpgNa nem azért, de ismerős volt az út. Egyre jobban.  És egyszer csak ott álltam, mint az a bizonyos a lakodalomban és nem tudtam, hogy merre hány méter. Néha mellettem elhúzott bringások felvilágosítottak, hogy ez már a második körük.  Vagy az első, mert olyan is volt… de amikor azok hirtelen visszafelé jöttek, akkor már biztos volt, hogy eltévedtem. Basszus. Vissza az emelkedőn. Azután a nem sok utcás Zalakaroson erre, meg arra… és gőzöm sem volt, hogy merre.

És ott a befutó. De ez mintha a rossz oldala lenne. Nem innen, hanem ide… Kerülő. A lerakott bóják visszafordítót formáznak.  Eltévedtél? Ezt tőlem kérdezi valaki, aki rendezőnek tűnik. El b*meg. El… - morgom. És begurulok, vagy begördülök, vagy valami ilyesmi…

Említésre se méltó pocsék idővel tudtam le ezt a harminc kilométert, de így utólag azt tudom csak mondani, hogy jövőre jobb lesz. A Vueltásokon nem múlik. Ha többen jövünk korival, akkor biztosan.

Ezt az aranyérmet meg elteszem emlékbe… hogy én voltam az első görkoris a Zalakaros-maraton történetében.

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://withoutacatharsis.blog.hu/api/trackback/id/tr465627981

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bazsalikom 2010.07.28. 19:53:32

Nem sokan mondhatják el magukról, hogy elsők a történelemben. :)) Azért az egy vicc-kategória, hogy nincs jelezve, hogy merre kell menni. A belga úrvezetőhöz volt pár kedves szavad?

76458 2010.07.28. 21:44:33

Most mondták a görkori blogon, hogy tavalyelőtt sok koris volt, meg akkora eső, hogy sokan feladták... Na ennyit az elsőségemről. Volt jelezve, csak aki jelezte, az egy olyan önkéntes volt akinek megjelent a pasija, és így akadt jobb elfoglaltsága. :)) A főszervezőt idézve "háromszor rángatták ki a bokorból..." A belgának mondtam én, hogy hova álljon, de egyrészt gyorsabb volt, másrészt ő bent a kocsijában, én meg kívül. Szerintem sejtette, hogy mi jár a fejemben, de nem hiszem, hogy érdekelte...

SirCharles 2010.08.02. 10:04:25

Gratula! Én is ott voltam, s a kori bent volt a kocsiban, de mivel negyed 3 és fél 3 közt nem láttam egy korist se, így keróval mentem. Én voltam aki "Hajrá Építők!" -kel buzdítottalak valamiért Pénzügyőr helyett. Valami megmagyarázhatatlan okból én is eltévedtem, 45km-t mentem a benevezett 30km helyett. S a végén alig akarták elhinni hogy csak túrázó voltam, követelték rajtam a chipet. Na de majd jövőre... :D

76458 2010.08.02. 20:09:56

Az az igazság, hogy ha ilyen távolságra megyek, akkor keresünk szállást is. Na ezért értem oda háromnegyedre, mert a szállodából jöttem... Különben kösz a buzdítást! Jól esett. De, ha korival jössz az még jobb lett volna... Én azon az útvesztő ponton, ahol téged eltereltek, még túl jutottam. A következőn csúsztam el... De jövőre biztosan jobb lesz! :)

SirCharles 2010.08.03. 09:54:31

Mi is ott aludtunk, Szegedtől elég távol lett volna. Én azért mentem ki hamarabb, hogy lássam lesz-e egyáltalán verseny. De akkor még minden nagyon vizes volt, s eléggé borult. Én meg kicsit tartok a lejtőktől, mióta anno a hungaroring 3.-as kanyarjában hagytam a nadrágom és bőröm egy részét. Most meg még vizes lejtők plusz egyedül, hát megfutamodtam. :)

76458 2010.08.03. 18:11:52

Hungaroring hármas kanyar? Közvetlenül az emelkedő előtt? Négy éve ott próbáltam eltörni a kulcscsontom. A vállam azóta sem jött teljesen rendbe... :)) Úgy látszik vannak állandó dolgok a görkorcsolyázásban. Merllesmeg a görkori blogon írtam, egy vagy két nappal korábban, hogy "ott leszek", ami ebben a formában 98,5 százalékot jelent. Különben a rendezők tudták, hogy megyek, mert negyed kettőkor felvettem a rajtszámot.

SirCharles 2010.08.04. 08:50:53

én meg 10 nappal előtte a fészbúkon, ami ebben a formában 90%-ot jelent. :) De a szervezőket valóban nem kérdeztem meg hogy nevezett-e valaki korival. Na mindegy, legközelebb majd jobban összehangolódunk. Még idén október 10.-re írnak megint valami hasonló versenyt, talán akkor... http://zalakaros.info.hu/rendezvenynaptar

76458 2010.08.05. 05:25:33

Most az október még messzinek tűnik... Ráadásul a hétvégi tatai minimaratonra már biztosan nem tudok menni munkaügyből kifolyólag. De legközelebb mindenképpen rászervezünk, ha másra nem, hát a Tisza-tóra, addigra talán már egyesületi mezem is lesz. :)
süti beállítások módosítása