Katarzis nélkül

futás, teljesítménytúra, és a kezdetekben görkorcsolya

Szürkületi túra

2015. július 16. 07:00 - regulat

Nyár. Éjszakai futások, túrák. De ezt már mondtam. Viszont az elmúlt hétvégére az pontosabb meghatározás lenne, hogy a szürkületi zónában jártam. Bár lesz benne eltévedés is, ez egy jól futható túra, ahol a pontok 8 km/h körüli sebességgel nyitnak. (Ezt a jövőben szintén értékelési szempontnak veszem…)

kakukkhegy_okl.jpgMár tavaly is jól sikerült a Kakukk-hegy éjjel 16 (MTSZ: 33 pont; rendező: Sarokkő Egyesület) így az idén is azt választottam a hangosabb alternatíva helyett, bár, ha nagyon szedem a lábam, még az éjszakai futás is beleférhetett volna a napba. Jó logisztikával.

De különösen kíváncsi voltam erre a túrára, mert az alig három éve alapított Sarokkő Egyesület tapasztalataim szerint az egyik legtöbbet fejlődő túraszervező csapat jelenleg a főváros környékén. Emlékszem, tavaly, ezen a túrán, az itiner mellé úgy adták oda a térképet, hogy az a Kakukk-hegyi hullámvasút nevű túráé volt, mert ez ugyanaz, csak fordítva… inkább nem is kértem. Ehhez képest az idén olyan térképes, szintrajzos itinert kaptunk... hogy az csak na.

Tulajdonképpen már azt várom, hogy Sarokkőék mikor lépnek egy lépcsőfokkal feljebb, azaz a sok kellemes családi távos túrájuk közé, mikor csempésznek be egy komolyabb negyven, vagy ötven kilométeres túrát.

És akkor most, hogy megdicsértem, amit kellett... elmesélem, hogy hogyan tettem bele pár száz méter pluszt a távba, és az új cipőbe.

Igen, a megvásárlása óta ez volt az első útja az új cipőmnek.

Szóval, viszonylag korán fél hétkor indultam neki a naplementének, és olyan két órás túrát terveztem. Kellemes kocogással. Botot, frissítést nem vittem magammal. Nem mondom, hogy hiba volt, de botot vihettem volna. Gyakorolni.

kakukkhegy1.jpg

Az útvonal leírással nem fárasztanék senkit. A Kolacsovszky turistaházig letudja az ember a szintemelkedés nagy részét, és onnan kellemesen futható a táv. Csillebérc, Csacsi-rét. Jut eszembe Csacsi-rét, a hely ahol az ember rengeteget tud kavarogni, kivéve, ha van némi helyismerete és ebből az irányból érkezik. Két elárvult túrázónak jeleztem, hogy igen, nyugodtan jöjjenek utánam.

Talán a Sárga 40 óta nem jártam a Csacsi-rét Virág-völgy szakaszon, most örömmel láttam, hogy már teljesen futható, sehol egy keresztben fekvő fa.

Át Makkosmáriára. El a soknevű [Végvári, Szent-Mihály] szikla mellett. Irány a Piktortégla-üregek…

Izé. Bevallom, hogy nem sokat néztem útközben a térképet. Minden egyes szakasz előtt megnéztem, hogy hova kell menni, van-e jelzésváltás, oszt nosza. Hát a Piktortégla-üregeknél benéztem. Illetve úgy emlékeztem, hogy a jelzésváltás, a lejtő végén van. És ez a pont kódfelírós volt. Pont. De ha még éppen ott lett volna valaki, aki éppen… de nem, én meg dehogy néztem balra (arra különben is nehezen fordul a fejem mostanság) csak élveztem a lejtőt és úgy háromszáz méterrel később álltam meg, hogy itt valami nem stimmel, már jelzést kellett volna váltani. Shazbat!

Visszabandukoltam, mintegy növelve ezzel a kilométereket és a szintemelkedést.

Az, hogy az ember benézi a kanyart és pár száz méter pluszt tesz a túrába egyáltalán nem baj. Van ilyen. A baj az nálam, hogy ilyenkor valahogy oda a magabiztosságom, és attól kezdek tartani, hogy máshol is rossz irányba fogok menni. És tényleg… Alig egy kilométerrel arrébb, egy autó fényeit követve sikerült rossz helyen jobbra (igen már megint) fordulni, igaz ez a kaland alig száz-százötven méteres kitérőt eredményezett.

kakukkhegy2.jpg

Innen, mondhatni sétagalopp. Főleg, ha a tavalyi módszert követve az ember ott megy le, ahol feljött a turistaházig, és nem az útvonal szerinti piros körsétán megy le. Az idén tartottam magam a hivatalos úthoz, és nem örültem. Talán a Buda határán kapcsán említettem, hogy ez a szakasz, ami különben is egy susnyással terhelt kerítés mellett halad (lótüdőt, ez kúszik!) még nincs megtisztítva, így fényes nappal sem az az élvezet, viszont szürkületben… azért annyira nem vészes.

Utána meg az Ördögorom, az már gyaloggalopp.

Az két eltévedéssel együtt sikerült 2:01:38 alatt még világosban beérnem, ami tulajdonképpen teljesen jó.

Értékeljünk: Itiner: Ez úgy jó, ahogy van (dicsérjük érte Rakk Gyula térképészt is) Ez 5 pontos. Útvonal: jó, jól követhető (már, ha az ember nem bambul el, mert belefeledkezik a lejtőbe) 5 pont. Frissítés: Pont annyi, amennyi kell 16 kilométerre… sőt! 5 pont. Az ottfelejtési faktor nem játszik,az is 5 pont.

Ígértem már a múltkor is plusz pontot a trackért, de az nem volt. Javítottam, mert kiderült, hogy az is volt, csak én nem vettem észre. Elnézést.

Pontnyitás. Ez a szervezők magánügye, ki hogy szereti. De én a cammogós kirándulásokat nem igazán szeretem, így a jövőben (50 kilométernél rövidebb túrákon) a 6 km/h vagy annál gyorsabban nyitó pontokkal szervezett túrákat plusz ponttal értékelem. Ez a túra futóbarát, így jár a plusz egy pont.

Összesen: 20+2 pont a húsz plusz kettőből.

kakukkhegye.jpg

Ha valaki nem akar egy évet várni a következő (kicsit hosszabb) éjszakai Kakukk-hegy túrára, akkor augusztus 29-én újratöltve

 trabi2b.jpg

cipő: ASICS-Gel Fuji-Trabucco 2,

Így az első 16 kilométer után semmi extra, megbízható, kényelmes.

Nem látok a külsőn kívül olyan jelentős eltérést az előzőhöz képest, sem a szabásban, sem a talp mintázatban.

Majd kiderül, hogy hosszabb túrákon is jól muzsikál-e.

 

 

 

ps. közben kiderült, hogy a piros körsétán általam csak susnyással terhelt kerítésnek nevezett részt a szöveges itinerben leírt útvonal kikerüli. De ez sem a táblázatban, sem a térképen nem került jelölésre. A szöveges részt meg akkor olvasom, ha muszáj. Véleményem szerint ez az eltérés nem sokat befolyásolt, így némi vacillálás után marad a pontozás, de alapesetben ezért pontot vonnék le.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://withoutacatharsis.blog.hu/api/trackback/id/tr597629540

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása